از نکات مورد توجه در کارنامه وی، دریافت جوایز مختلف از نهادهایی چون دفتر رئیس اطلاعات ملی، پلیس اف‌بی‌آی، مرکز ملی ضد گسترش سلاحهای اتمی و وزارت خارجه آمریکا است. او همچنین مدال وزیر دفاع آمریکا برای جنگ بین المللی علیه تروریسم را نیز دریافت کرده است.
کد خبر: ۲۹۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 19 September 2016
«سحر نوروز زاده» آمریکایی- ایرانی 34 ساله سخنگوی جدید فارسی زبان این وزارتخانه شد؛ کسی که از سوی وزیر دفاع این کشور برای «جنگ ضد تروریسم»، مدال دریافت کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به دنبال خداحافظی آلن ایر از سخنگویی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، مقامات این وزارتخانه فرد جدیدی را به این سمت تعیین کردند.
بیستم مرداد بود که «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد خدمت او در این سمت به پایان رسیده است.
وی بعنوان اولین سخنگوی فارسی زبان دولت آمریکا کار خود را در سال 2010 شروع کرده بود و گفته می‌شود در جریان مذاکرات هسته‌ای برای تهیه نسخه فارسی برجام کمک کرد.
 یک زن ایرانی تبار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد + تصاویر
با گذشت بیشتر از یک ماه از زمان اعلام پایان کار آلن ایر، یک خانم آمریکایی- ایرانی 34 ساله به نام «سحر نوروز زاده» به عنوان سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا تعیین و اعلام شد.
نوروززاده در سال 1982 در ایالت کنتیکت از پدر و مادری ایرانی متولد شده است. والدینش 50 سال پیش برای ادامه تحصیل پدرش به آمریکا مهاجرت کردند.
او مدرک کارشناسی خود را در امور بین الملل با گرایش اقتصاد بین المللی و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه جورج واشنگتن و کارشناسی ارشد را در رشته مطالعات ایران از دانشگاه مریلند دریافت کرد. گفته می‌شود او به فارسی، اسپانیایی و عربی مسلط است.
نوروز زاده پیش از پیوستن به دولت باراک اوباما در سال 2014، عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود.
از نکات مورد توجه در کارنامه وی، دریافت جوایز مختلف از نهادهایی چون دفتر رئیس اطلاعات ملی، پلیس اف‌بی‌آی، مرکز ملی ضد گسترش سلاحهای اتمی و وزارت خارجه آمریکا است. او همچنین مدال وزیر دفاع آمریکا برای جنگ بین المللی علیه تروریسم را نیز دریافت کرده است.
نوروززاده در وزارت خارجه آمریکا، عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران هم هست.
وی مدتی را زیر نظر «فیلیپ گوردون» دستیار سابق ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول کاخ سفید در هماهنگی امور مربوط به خاورمیانه و آفریقای شمالی کار و مسائل مربوط به ایران را دنبال می‌کرد.
خود نوروز زاده اخیرا در یک مصاحبه درباره مسئولیتهایش گفت که «من الان در تیم سیاست خارجی آقای وزیر خارجه کری و مسئول بخش ایران در این تیم هستم».
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید علی اکبر هاشمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
Bravo Ms.Nowrooz Zadeh

That is our best pleasure one smart Iran-USA woman got this great responsibility , I hope in order your genetic and best understanding Iranian behavior , help The USA & Iran relation
Holly Allah Bless you and your beloved family
Hashemian
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار