تابناک کهگیلویه و بویرحمد
به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و امامت نشستی با حضورحجة السلام زارع استاد حوزه علمیه قم درلنده برگزارگردید.
کد خبر: ۲۹۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 18 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،دراین نشست حجة السلام زارع استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سرمایه هایی که مکتب تشیع دارد دیگران ندارندگفت:سرمایه هایی چون مکتب امیرالمومنین ،مکتب غدیر،مکتب عاشورا درطول تاریخ نجات بخش درعرصه های مختلف بودند و آنکس که درحیطه این سرمایه ها گام برداشت پشیمان نبوده و نخواهد شد.
وی گفت :قرن ها گذشت و همچنان که وارد مکتب علی(ع)میشویم وقتی در مسیر علی شناسی وارد میشویم ،متحیر میشویم .
استاد حوزی علمیه قم و مدرس برجسته کشوری افزود:ائمه اگرچه بادعوت به صورت زبانی ، دادن نشانه و دلیل و استدلال به سوی حق مردم را دعوت میکردند،لکن وجود ائمه ،چگونگی زندگی کردن آنها،اعمال و رفتارشان ،قدم ،قلم و حرکت آنها نوعی دعوت بود.
ایشان خطاب به پیروان ائمه گفت :پیروان اینچنین سرمایه هایی ،پیروانی که خود را در چنین مکتب هایی می بینند ، انان که به وجود ائمه تشیع عشق می ورزند ،امروزه با تأسی از این سرمایه ها و در مسیر حرکت مکتب غدیر و مکتب علی (ع) باید قدم بردارند و لذا پیروان چنین سرمایه هایی باید رفتارشان ،قلم و قدمشان دراین مسیر باشد.
استاد حوزه علمیه قم خطاب به حاضرین گفت :جهل ،حرص،تمع نباید باعث شود از مسیر علی (ع) خارج شوید.
 
استاد برجسته حوزه ی علمیه قم در لنده + تصاویر 
عمل بد مسلمان بدبینی ایجاد میکند
حجه السلام زارع در بخش دیگر سخنان خود درمیان مردم لنده گفت :عمل بد مسلمان بدبینی ایجاد میکند و لذا مسلمان باید رفتار،و چگونگی عملی که دارد در مسیر تخریب دین نباشد.
وی در راستای واکاوی چگونگی بدبینی عمل مسلمان گفت :حجاب ،رفتار شخصی و چگونگی زیستن درمیان اجتماع برای اطرافیان مورد ارزیابی قرار میگیرد از اینرو است که میشود بد حجابی و بد رفتاری بد بینی ایجاد کند ولذا آگاه باشید با نوع رفتار خود باعث بدبینی نشویم.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح وظایف مهم انسانی گفت: امر به معروف را در پیش گیرید؛به دوست ،همکار،فرزند و همسایه خود آگاهی دهید ،امر به نیکی نماید.
وی در پایان گفت:با بهرگیری از مکتب های ناب تشیع ضمن سالم سازی رفتارخویش ،نزدیکان را تشویق به استفاده از الگوهای رفتاری خود نماییم ريا؛الگوهای بی بدیلی به مانند علی (ع) که هر زمان به او نزدیک میشویم همچنان متحیر میشویم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار