سکونت ۸۰ درصد مسئولان نظام در مناطق شمال شهر ننگ دولت اسلامی است.
کد خبر: ۲۹۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 16 September 2016
در پی سخنان رهبری مبنی بر حضور دانشجویان در خطبه های پیش از نماز جمعه و ارائه نظرات خود،از ۲۹ مردادماه امسال نخستین سخنرانی پیش خطبه دانشجویان با سخنرانی محمدحسین قائدشرف دبیر تشکیلات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه تهران آغاز شد و هفته گذشته نیز به طور همزمان ۱۳ نفر از مسئولان بسیج دانشجویی استان و شهرستان‌های تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کردند.

در نماز جمعه این هفته استان تهران نیز ۱۱ نفر از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران سخنرانی کردند.

شایان نادری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران بود.

نادری در سخنان خود گفت: خداوند را شاکرم که توفیق شد این هفته در خدمت نمازگزارن محترم باشم بدیهی است که فلسفه وجودی اینجانب که به نمایندگی از اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور در پشت تریبون نماز جمعه حاضر شده‌ام، بیان آن سخنانی است که دیگران نمی‌خواهند بگویند یا نمی‌توانند بگویند. آمده‌ام آرمان‌ها را بازخوانی کنم که شأن من آرمانخواهی است.

وی افزود: مطلبی که با طرح آن در خدمتتان خواهم بود «الزامات دولت اسلامی» است. در مراحل پنج گانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اگر ما نتوانیم دولت اسلامی را با لوازم آن به بشریت معرفی کنیم شکست خواهیم خورد. دولت اسلامی و نظام اسلامی هم فقط به داشتن پسوند «اسلامی» در پایان آن نیست، باید محتوایش هم اسلامی باشد، کارگزارانش هم بر پایه الزامات دولتمردان دولت اسلامی عمل کنند.

* بیان الزامات دولت اسلامی

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به الزامات مهم دولت اسلامی اظهار داشت: نخستین الزام یک دولت اسلامی و یک حکومت اسلامی، حرکت آن بر صراط حمایت از محرومان و مستضعفان است. چه در داخل مرزهای جغرافیایی‌اش و چه در بیرون از مرزها.

وی اضافه کرد: نخستین وظیفه دولت اسلامی آن است که جامعه انسانی را به تعادل برساند، یعنی عدالت اجتماعی را برقرار کند، تا فرصت بروز و ظهور استعدادها برای همه آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم شود، یعنی فرصت‌ها به طور مساوی برای افراد فراهم شده باشد که این اصلی‌ترین و محوری‌ترین کارویژه دولت اسلامی است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: متاسفانه نحوه توزیع ثروت و امکانات در کشور، مبتنی بر شکوفایی استعدادها بر پایه عدالت اجتماعی نیست، سال گذشته آمار داده‌اند که با احتساب بافت فرسوده شهری، ۲۰میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد! البته کارهای خوبی شده، پیشرفت‌هایی هم حاصل شده، لکن به تعبیر حضرت آقا وضعیت عدالت در کشور مطلقا راضی کننده نیست.

 سکونت ۸۰ درصد مسئولان نظام در مناطق شمال شهر ننگ دولت اسلامی است

نادری با بیان اینکه مقدمه تحقق عدالت اجتماعی این است که مسئولان دولت اسلامی و نظام اسلامی که اصلی ترین وظیفه‌شان استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است، خود باید در این زمینه الگو باشند، گفت: مسئولان نظام اسلامی باید ساده زیست باشند، در سطح عموم مردم زندگی کنند، این برای نظام اسلامی و دولت اسلامی ننگ است که ۸۰ درصد مسئولان رده بالای کشور در مناطق شمال شهر تهران زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: سبک زندگی اشرافی برخی مسؤولان و نخبگان سیاسی متنفذ در سیاسی( چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) بیشترین تازیانه‌ها را برانقلاب اسلامی زده است. این فیش‌های حقوقی که منتشر شد اینها مایه ننگ است! برای انقلابی که شعارش دفاع از محرومان و مستضعفان بود، این حکومت عدل علی(ع) است؟ اینها مایه ننگ است. حالا برخی می‌آیند توجیه می‌کنند که اشکالی ندارد فیش‌های حقوقی قانونی بوده یا واگذاری املاک شهرداری قانونی بوده و غیره، مسئله اصلا قانونی بودن و قانونی نبودن نیست، مسئله بی عدالتی رخ داده در این سازوکارها است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی یکی از ارکان مهم فساد مالی سوء استفاده از فرصت‌هایی دانست که مسؤولان دولتی در منصب خود مرتکب آن می‌شوند و گفت: برخی مسؤولان در فضای تضاد منافع، خواسته‌های خلاف قانون خود را به مصلحت توده‌های مردم ترجیح می‌دهند.

* مسئله ما مبارزه با اقتصاد فسادپرور است

نادری خاطرنشان کرد: در نظام حقوقی کشورمان علی‌رغم وجود قوانینی در زمینه نظارت بر اموال و دارایی مقامات و مسؤولان دولتی، به دلایلی از جمله نارسایی قوانین مذکور، این اقدام هیچگاه به درستی انجام نشده است. اکنون دیگر مسئله ما مبارزه با فساد اقتصادی نیست، مسئله ما مبارزه با اقتصاد فسادپرور است. مسئله ما مبارزه با اقتصادی است که دوهزار میلیارد تومان وام را یکجا پرداخت می‌کند، اما برای پرداخت ۱۰میلیون تومان وام ازدواج می‌گوید منابع نداریم!!

* مبنای ذبح عدالت انقلابی به پای مصلحت جناحی چیست؟

وی در ادامه با اشاره به موضوعات و مشکلات روز کشور عنوان کرد: سؤال اساسی و مسئله جدی تمام دل‌هایی که به عشق امامین «روح‌الله کبیر و خامنه‌ای عزیز» و انقلاب می‌تپد انحراف از بعضی آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب است و از همه نگران کننده‌تر رخت بستن روحیه انقلابی از نهادها و دستگاه‌ها و حوزه‌های گوناگون فرهنگ و اقتصاد و سیاست کشور است.

نادری افزود: می‌خواهند تفکر انقلابی و آرمان خواهی و روحیات جهادی را مانع پیشرفت و عامل اصلی تمامی آسیب‌ها و چالش‌ها بدانند، ریشه این مسئله کجاست؟ مبنای ذبح عدالت انقلابی به پای مصلحت جناحی چیست؟

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: همواره از صدر اسلام تاکنون جریانات و شخصیت‌های متنفذ در ساختار حکومت اسلامی بوده‌اند که وظیفه اصلی و کارویژه تشکیلاتی‌شان بازتولید جریان طبقه مرفه ممتاز و شکل دادن حلقه‌های ویژه پیرامون قدرت و حکومت بودند و در مقابلشان عده‌ای دیگر و باهمان شعارها ولی رنگ و لعابی دیگر آتش افروز جناح‌ها و باندهای رقیب کسب قدرت بودند و البته با شعارهای زیبای اسلامی و متظاهر به نمادهای ظاهری دینی.

نادری گفت: مادامی که منافع هردو تأمین شود و غنایم بیت المال را به تساوی میان هم تقسیم کنند همه چیز خوب است و هر دو جریان در مقابل عدالت صف آرایی می‌کنند. آنگاه که در شراکت اقتصادی و سیاسی دچار درگیری شوند هرکدام با شعار حق و عدالت دیگری را متهم به ضدیت با اسلام می‌کنند و اینجا نیز حق مردم و و محرومان و عدالت و حکومت دینی ذبح می‌شود.

* قبیله‌گرایی سیاسی حقوق ملت را ضایع می‌کند

وی اضافه کرد: آری، با صورت و ظاهر دین به جنگ باسیرت و باطن و آرمان انقلاب رفته‌اند، قبیله گرایی سیاسی و محافظه‌کاری جناحی زمینه تضییع منافع ملت و بیت‌المال مسلمین را فراهم آورده است. آیا فریاد بلند حضرت روح‌الله(ره) را فراموش کرده‌اید که فرمودند اگر مسؤولان ما خوی اشرافی‌گری پیدا کردند فاتحه انقلاب را باید خواند؟ از این مسائل نباید به سادگی گذشت، انحرافات بزرگ از همین جاها شروع شد.

* باید سطح درآمد مسؤولان به طور شفاف در اختیار مردم باشد

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به راهکارهای حل این معضلات خطاب به مردم انقلابی کشورمان گفت: ما باید در انتخاب‌هایمان و به مسئولیت رساندن چهره‌های خنثی و مرفهان بی درد دقت بیشتری کنیم و فراتر از مباحث سیاسی روز و درگیری‌های جناحی به عناصر انقلابی و ولایت‌مدار برای سپردن مسؤولیت اعتماد کنیم و حتی اگر چنین نیروهایی در صحنه نباشند خود ما باید به سمت آن‌ها برویم و دعوتشان کنیم برای حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی‌.

وی ادامه داد: چرا پس از انتخابات‌های گوناگون وظیفه اصلی خویش یعنی نظارت پساانتخاباتی بر عملکرد مسؤولان و نماینده‌ها را فراموش می‌کنیم و مورد بی توجهی قرار می‌دهیم؟ اصل ۸ قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و اجتماعی است که باید مردم ناظر بر عملکرد مسؤولان باشند تا امکان خطای آن‌ها کمتر شود.

نادری گفت: باید همه مسائل دستگاه‌ها، مناقصات، اختیارات و قوانین موجود شفاف و واضح در اختیار مردم قرار گیرد و سطح درآمد و دارایی‌های مسؤولان قبل و بعد از مسؤولیت و نامزدهای انتخابات‌های گوناگون به طور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا امکان انتخاب معقول و اصلح مردم فراهم شود، پنهان کاری و مخفی نگه داشتن واقعیات از سوی برخی سیاسیون و مسؤولان زمینه ساز بروز فساد در سیستم شده است.

* مسؤولانی که همچون قارون زندگی می‌کنند واضح است درکی از مشکلات حاشیه‌نشینان ندارند

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: این را من و شمای حزب اللهی باید مطالبه کنیم! اینها را ما باید بپرسیم! باید بپرسیم که آقای رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقایان وزرا، آقایان وکلا، آقایان شورای عالی قضایی، شمایی که بر سر سفره انقلاب محرومان و پابرهنگان نشسته‌اید، شمایی که ابتدای انقلاب بسیاری‌تان هیچ نداشتید، الان کجا زندگی می‌کنید؟ الان می‌توانید بگویید چقدر حقوق می‌گیرید؟ چقدر پاداش می‌گیرید؟ الان می‌توانید اینها را شفاف به مردم بگویید؟ مسؤولانی که با ماشین‌های لوکس، با اسکورت‌های خاص، همچون قارون در خیابان‌ها می‌روند، واضح است که درکی از مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و حاشیه نشین‌های شهرهای بزرگ را ندارند!؟

وی افزود: مطالبه رهبر عزیز انقلاب از ائمه جمعه برای ضرورت نطق دانشجویان و جوانان انقلابی و عدالتخواه نشانگر باز شدن دریچه‌ای جدید به روی نهادهای انقلابی است که در سایر مناسبت‌ها و ایام الله از حضور جوانان تحلیلگر و شجاع برای مطرح کردن صریح مسائل روز و تحلیل و روشنگری وقایع کشور بوده و این مهم بیانگر ضعف روشنگری و تحلیل دقیق مسائل برای مردم است‌. نادری ادامه داد: تریبون‌های نماز جمعه باید هدایتگر جامعه اسلامی به سمت اهداف خود باشد، لازمه این مسئله وارد نشدن این جایگاه عظیم در دعواهای سیاسی و جناحی است. همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند ائمه جمعه باید شأن پدری خود را حفظ کنند.

وی گفت: از ضروریات عصر امروز انقلاب بازگشت به اسلام ناب خمینی(ره) و رجوع مجدد به مردم است، تمام واژه به واژه گوهرهای کلام آن پیر بزرگ و ابراهیم زمان، درس و حکمت و تدبیر است. ما به هر میزان که با عموم مردم و توده‌های میلیونی ملت فاصله گرفتیم، به همان میزان از مسیر انقلاب عقب افتادیم.

نادری سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدجواد جلال‌فرد عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی به پایان رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار