کد خبر: ۲۹۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،فرماندار میبد با اشاره به جایگاه میبد در صنعت زیلوبافی در کشور گفت: میبد به قطب زیلوبافی کشور به عنوان یکی از صنایع پاک تبدیل خواهد شد.

حسین فلاح اظهار داشت: زیلو بافی از صنایع دستی در شهرستان میبد است که با غنای فرهنگی و فکر و اندیشه بارور به رشد و بالندگی رسیده است.

وی ادامه داد: گرچه به نظر می رسد که زیلو فرش و زیراندازی نخی و ساده است اما قدمت تاریخی دارد که هنوز هم مورد توجه است و در بسیاری اماکن استفاده می شود.

فرماندار میبد با تاکید بر لزوم توجه به این هنر دستی و میراث فرهنگی به جا مانده از پیشینیان و گذشتگان گفت: صنعت زیلو منحصر به شهرستان میبد است اما متاسفانه در طول سال های گذشته این صنعت با رکود و بی مهری بسیاری مواجه شده است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در این صنعت نیز بسیار کم و تولید سنتی آن بسیار زمان‌بر است و جوانان آنگونه که باید تمایلی برای این کار ندارند.

فلاح با اشاره به تلاش برای احیای این صنعت و حفظ این میراث از گذشتگان اظهار داشت: در این شهرستان به دنبال راه اندازی خوشه زیلو برای حمایت از زیلوبافان و فعالان این هنر دستی هستیم که البته اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیان داشت: امضای میثاق نامه اقتصاد مقاومتی برای تبدیل شهرستان میبد به قطب زیلوبافی از جمله اقداماتی بوده که با همت بسیج میبد صورت گرفته است.

فرماندار میبد با اشاره به تخصصی بودن زیلوبافی در شهرستان میبد ادامه داد: با راه اندازی خوشه میبد در قالب یک خوشه صنعتی با همکاری میراث فرهنگی و صنایع دستی می توان گام های مهمی را در حمایت از زیلوبافان و این هنر صنعتی برداشت.

فلاح ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، زیلوبافان میبدی با تجمیع در کارگاه های زیلو و کاربافی حرکتی برای رشد و توسعه این هنر منحصر به فرد آغاز کرده اند که نیاز به حمایت دارند.

وی بیان داشت: ایجاد این مجتمع های کوچک می تواند راه را برای پیشرفت این صنعت در جوامع بین المللی باز کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار