دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های یزد با بیان اینکه 96 تا 100 درصد منابع بانکی استان تا پایان خردادماه امسال در قالب تسهیلات پرداخت شده، گفت: بیشتر این منابع معادل 31 درصد در قالب تسهیلات طرح رونق اقتصادی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۹۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد رضایی در جمع مدیران اقتصادی عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان، از رشد پرداخت تسهیلات بانکی در استان خبرداد و افزود: 26 درصد تسهیلات بانکی استان نیز به بخش خدمات و بازرگانی، 19 درصد مسکن، 10 درصد بخش کشاورزی، پنج درصد بخش صادرات و واردات و مابقی به سایر بخش ها پرداخت شده است.
وی منابع بانکی استان تا پایان خردادماه سالجاری را حدود 107 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی بانک های استان در این مدت 101 هزار میلیارد ریال می باشد.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد اضافه کرد: بانک های صادرات، ملی، مسکن، ملت و کشاورزی بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن استان را داشته اند.
این مقام مسئول همچنین میزان مطالبات بانک های استان یزد را هفت هزار و 777 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی در قالب طرح رونق تولید گفت: این تسهیلات بر اساس نام نویسی واحدها در سامانه بهین یاب و معرفی آن ها از سوی کارگروه تسهیل استان به بانک ها پرداخت می شود.
رضایی با اشاره به پرداخت بخشی از این تسهیلات به واحدهای متقاضی خاطرنشان کرد: بسیاری از متقاضیان در حال تکمیل پرونده برای دریافت این نوع وام هستند و بیش از 200 متقاضی نیز در آستانه دریافت تسهیلات قرار دارند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد تصریح کرد: در مواردی نیز مشتریان از دریافت تسهیلات انصراف می دهند و یا برخی با مراجعه نکردن به بانک ها دریافت تسهیلات را به زمانی دیگر موکول می کنند.
رضایی اظهار داشت: تعدادی از واحدها نیز در تامین وثیقه مورد نظر بانک مشکل دارند و درخواست هایی برای واریز تسهیلات به حساب های شخصی خود دارند .
وی در ارتباط با سایر مشکلات سیستم بانکی در جهت پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: طبق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی پرداخت تسهیلات باید بر اساس اخذ صورت های مالی از شرکت ها باشد؛ اما برخی از واحدها صورت های مالی حسابرسی شده ندارند که در این زمینه بانک ها با مشکل برای پرداخت تسهیلات مواجه اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار