عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای شورای شهر مشهد با بیان اینکه در راه‌اندازی خط 2 قطار شهر باید از تجمل‌گرایی پرهیز شود، گفت: موضوع خرید واگن‌ها باید یکسره شود.
کد خبر: ۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 April 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جمع اعضای شورای شهر مشهد در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: در مقام ارزیابی، شورای شهر مشهد چندین امتیاز داشته که نخستین آن بافت متدین و انقلاب این افراد است.

وی افزود: همین که افراد متدین در جریان این شورا قرار گرفته‌اند نوعی آرامش حتی به مردمی که متدین نیستند، می‌دهد، این موضوع دینداری اعضای شورای شهر مشهد و یکپارچگی آنان بسیار ارزشمند بوده و این مسئله مشخص است که عموم اعضای شورا از قشر متوسطه و متدین جامعه هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحدت اعضای شورای شهر مشهد گفت: این مسئله ارزشمند بوده که در این شورا اختلاف سلایق بسیار بوده، اما با ایجاد وحدت رویه میان اعضاء هیچ یک از اختلافات به بیرون منتقل نمی‌شود و در حقیقت شورای چهارم از دیدگاه مردم یک جریان یکپارچه و آرام است.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه شورای شهر نماد جمهوریت برای مردم بوده گفت: آنچه مشاهده می‌شود این است که نسبت به خبرگان و مجلس، شورای شهر بیشتر با مردم مماس بوده، بنابراین مردم جمهوریت این کشور را در لایه اول و به شکل مستقیم در شورای شهر می‌بینند.

وی با بیان اینکه مردم به شورای چهارم بدبین نیستند و سوءظنی وجود ندارد یادآور شد: آنچه برای من طلبه جذاب و جالب بوده، سیاست کاری شورای چهارم در این هجده فعالیت بوده است؛ ما در مشهد مشکلاتی از قبیل توسعه نامتوازن شهر، حاشیه شهر و بی‌توجهی به مناطق محروم داشتیم، برای مثال در میدان ملک‌آباد شاهد بودیم گلدانی نصب می‌شد که هزینه آن به اندازه آسفالت سه خیابان در مناطق محروم شهر بود، این تأسف‌بار است که برای چشم‌نوازی فردی در بالای شهر گلدانی با چنین تجمل‌گرایی نصب شود، اما در مناطق محروم و در حاشیه شهر مردم در منجلاب زندگی کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بنده در این هجده ماه از عملکرد شورای چهارم لذت بردم، گفت: در روزهای گذشته بازدیدی از حاشیه شهر داشتم و باید گفت که با توجه به ارائه خدمات در حاشیه شهر از عملکرد شورا لذت بردم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عملکرد شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همین که عملکرد شهردار مشهد سبب خشنودی مقام معظم رهبری بشود کار بسیار بزرگی بوده چرا که رهبر معظم انقلاب که حجت امام زمان (عج)بوده بدون بررسی نه اظهار رضایت کرده و نه اظهار نارضایتی می‌کند.

وی با اشاره به پروژه خط 2 قطار شهری مشهد تأکید کرد: در مورد پروژه قطار 2 شهر مشهد باید گفت تقریباً تمام مردم ناامید شده بودند اما به همت شهرداری و شورای این دوره اقدامات از سرگرفته شد و توصیه من به شهردار و اعضای شورا این بوده که در موضوع قطار شهری اشتباهات گذشته را تکرار نکنند، در گذشته شاهد بودیم عده‌ای در خرید واگن‌ها دچار نوعی وسواسی شده بودند و سفرهای مختلفی به خارج از کشور نظیر ژاپن داشتند و این برای عده‌ای شبهه شده بود که آیا خرید واگن بهانه‌ای برای سفرهای خارجی شده است؟ از این رو برای راه‌‌اندازی خط 2 قطار شهری باید سریعا داستان خرید واگن‌ها یکسره شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهرداری و شورا نباید مجری منویات قشر مرفه جامعه باشند و تلاش کنند تا توسعه متوازن شهری را برقرار کنند از این حیث تأکید بر آن دارم که در خط 2 قطار شهری مطلقا از هرگونه تجمل‌گرایی، تجمل‌پروری و اسراف پرهیز شود.

این مسئول در پایان توضیح داد: در حوزه خط 2 قطار شهری باید دوستان شهرداری و شورا جهاد کنند و نظیر شهید شهریاری‌ها نشان دهند که تخصص و تدین در کنار هم بوده و فرد متدین ما در عرصه تخصص دقیق‌تر و مسلط تر حرکت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار