کد خبر: ۲۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 13 September 2016

منطقه دیشموک دارای طبیعتی زیبا و فرح‌بخش و پوشیده از درختانی مانند بلوط، بنه و کلخنگ است.

بیشتر وسعت منطقه دیشموک پوشیده از جنگل‌های سرسبز است که به دلیل کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی شهر دیشموک در حال تخریب است.

دیشموک با داشتن اداره منابع طبیعی متاسفانه با داشتن تنها دو نیرو، حفاظت این همه وسعت جنگلی در شهر و منطقه دیشموک از توان آن‌ها خارج است.

این جنگل‌ها داشته‌ای بزرگ و سرمایه‌ای ارزشمند برای منطقه است که متأسفانه مسؤولان نسبت به آن بی‌توجهند.


به دلیل نبود گاز خانگی در منطقه دیشموک با روی آوردن مردم به جنگل‌ها قطع درختان جنگلی را شاهدیم.

قطع درختان جنگلی برای سوخت از یک طرف و استفاده اقتصادی از این منابع از طرف دیگر تیشه به ریشه درختان بنه توسط افراد سودجو زده و از دید اداره منابع طبیعی مخفی مانده است.

مدت زمانی است که در منطقه دیشموک کارهای عجیب و غریبی اتفاق می‌افتد و افراد سودجویی با زخم کردن تنه درختان بنه این منطقه از ترشح مایع این درخت برای درآمدزایی خود استفاده می‌کنند.

مدت زمانی که از این زخم‌ها بر تنه درخت می‌گذرد متاسفانه درخت بنه خشک و از بین خواهد رفت.

بی‌توجهی مسؤولان منابع طبیعی در این خصوص قابل قبول نیست و آن گونه که شاهدیم مسؤولان متولی در خصوص منابع طبیعی شهر دیشموک بی‌تفاوت هستند.

تنها جوابی که در این خصوص دارند مانند همیشه نداشتن نیروی انسانی است و به همین بهانه از وظیفه خود سر باز می‌زنند.


متاسفانه درختان بنه‌ایی که هنوز ثمر نداده‌اند توسط افراد سودجو با تبر و میخ زخم شده‌اند و در حال خشک شدن هستند و هیچ مسؤولی توجه به این بحران ندارد.

سؤال این است که آیا مسؤولان متولی افراد سودجو را تحت تعقیب قرار داده‌اند و یا عکس‌العملی در این خصوص در مقابله با این فاجعه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

متاسفانه مسؤولان منابع طبیعی در معدود برخوردهای خود تنها به فکر جریمه کردن افراد هستند اما به فکر فرهنگ‌سازی برای عدم تخریب منابع طبیعی نبوده‌اند.

امید می‌رود که مسؤولان منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این فاجعه پاسخی برای طبیعت‌دوستان دیشموک داشته باشند و از تخریب منابع جنگلی و طبیعت منطقه زیبای دیشموک در عمل جلوگیری کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار