مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه برگزاری اولین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری در قشم با همکاری هیات دوچرخه‌سواری شهرستان قشم به‌مناسبت هفته گردشگری، خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 10 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالجواد کمالی با اشاره به برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری در قشم اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری در قشم بر اساس شعار جهانی امسال گردشگری (گردشگری برای همه) روز جمعه 9 مهرماه در مسیر هفت کیلومتری با هدف ارتقای سطح سلامت و شادی و نشاط جوانان در دو رده سنی 20 و 20+ سال در شهر قشم برگزار می‌شود.
 
وی افزود: دوچرخه‌سوارانی که تا سوم مهر ماه نسبت به ثبت نام خود در هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان قشم اقدام کنند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و از حضور رکاب‌زنان ثبت نام نشده نیز جلوگیری خواهد شد.
 
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، نخستین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری در قشم از محل قلعه تاریخی قشم شروع می‌شود و با گذر از مسیر هتل ژئوپارک، میدان آزادی، میدان سعدی، میدان شهدای گمنام، میدان حافظ، بلوار مشاهیر و در نهایت در پارک زیتون شهر قشم به پایان می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه به نفرات اول تا سوم هر دو رده سنی و همچنین 10 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت هفته گردشگری (ششم تا 13 مهر ماه) در قشم از جمله دوچرخه‌سواری، غارنوردی و چندین مسابقه حوزه دریایی با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت مردم تدارک دیده شده است.
 
کمالی ادامه داد: برای مسابقات حوزه دریایی با هیأت قایقرانی استان هرمزگان مذاکراتی انجام شده تا مسابقات ورزش‌های آبی در سطح استان در جزیره قشم برگزار شود.
 
وی با اشاره به اهمیت گردشگری و ورزش در حفظ سلامت افراد جامعه، گفت: برنامه‌ریزی برای گردشگری و ورزش نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت و روحیه شادی و نشاط مردم به ویژه جوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشور دارد و همه ما باید در این حوزه تلاش کنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقه‌مندان نخستین دوره دوچرخه‌سواری در قشم می‌توانند از سرتاسر این جزیره با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی و تکمیل فرم در هیأت دوچرخه‌سواری قشم نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار