رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از بذر مناسب و گواهی شده می تواند در تولید بعدی ۲۵ درصد تاثیر داشته باشد که خوشبختانه امسال بذر خوبی در استان تولید شده است.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نیازعلی ابراهیمی پاک صبح شنبه در کارگاه آموزشی تامین و توزیع بذورگندم آبی و دیم و کود که با حضور معاونین، مدیران و عاملین توزیع بذر در مرکز آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی برگزار شد اظهار کرد: بذر، کود مناسب و زمان بموقع کاشت مهمترین پارامتر در تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: عوامل داشت مانند مبارزه با علفهای هرز، مبارزه با سن و کود سرک عواملی است که در افزایش کمی و کیفی و برداشت محصولات کشاورزی نقش اساسی است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: کشاورزی برای تولید محصولات به عوامل متعددی بستگی دارد که اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم می توانیم تولید خوب و استانداردی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه داشتن بذر خوب و مناسب مهمترین اساس در کشاورزی است گفت: استفاده از بذر مناسب و گواهی شده می تواند در تولید بعدی ۲۵ درصد تاثیر داشته باشد که خوشبختانه امسال بذر خوبی در استان تولید شده است.

ابراهیمی پاک اظهار کرد: اگر ۸۵ هزار هکتار گندم دیم داشته باشیم به هشت هزار و ۵۰۰تن بذر گندم نیاز داریم که سهمیه ای که برای استان درنظر گرفته بسیار کم است و باید این میزان را به چهار هزار تن برسانیم تا بتوانیم برای هر هکتار یک تن عملکرد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: درگندم آبی نیزبرای ۵۰ هزار هکتار  نیاز بذری ۱۰ هزار تن خواهد بود که این میزان بذر باید تامین شود تا نیازبخش کشاورزی استان برطرف شود.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: استفاده بهینه از کود در بخش کشاورزی نیز ۳۵ درصد در افزایش عملکرد محصول تاثیر دارد.

وی بر لزوم تهیه بذر و کود مناسب و همچنین توزیع بموقع این نهاده های کشاورزی در بین کشاورزان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار