اوایل بهار سال گذشته در حال بررسی چند پرونده در پلیس آگاهی بودم که مردی با حضور در دفترم گفت که مورد سرقت مسلحانه افرادی قرار گرفته و کیف پر از طلایش سرقت شده است.
کد خبر: ۲۹۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 09 September 2016
به گزارش تابناک یزد،این مرد گفت: چند سال است در زمینه فروش طلای کیفی فعالیت دارم. به شهری رفتم و چند کیلو طلا خریدم و داخل کیف گذاشتم تا پس از بازگشت به یاسوج طلاها را به مغازه چند طلافروش ببرم و به آنها بفروشم.
در میانه راه ناگهان چهار مرد که همگی مسلح بودند و نقاب به چهره‌هایشان زده بودند راهم را سد کردند. با دیدن آنها بشدت شوکه شده و زبانم بند آمده بود.
با التماس خواستم که رهایم کنند که بی‌فایده بود. آنها از کارم اطلاع داشتند و کیف پر از طلا را سرقت کردند. بعد مرا بشدت کتک زده و با سوار شدن به خودرویی فرار کردند.
در حالی که قدرت حرکت نداشتم و سر و صورتم زخمی شده بود، به درمانگاه رفتم. حالم که بهتر شد به اداره پلیس آمدم تا از سارقان شکایت کنم.
با شنیدن گفته‌های این مرد، پرونده‌ای تشکیل دادم. بعد همراه همکارانم یک گروه تشکیل دادیم و برای بررسی موضوع همراه شاکی به محل سرقت رفتیم.
او مو به مو آنچه را که پیش از این به من گفته بود، برای من و دیگر همکارانم بازگو کرد. شواهد امر نشان می‌داد آنها آنچنان ماهرانه به این سرقت دست زده‌اند که هیچ ردی از خود برجای نگذاشته‌اند.
دزدی‌های سریالی
از آن روز به‌طور شبانه‌روزی در جست‌وجوی سارقان بودیم تا این‌که به فاصله چند روز بعد از این حادثه، سرقت مشابه دیگری رخ داد. در محل‌های سرقت حضور یافتیم و به گفت‌وگو با مالباختگان پرداختیم این دو طلافروش کیفی نیز گفته‌هایی مشابه نخستین شاکی برایمان بازگو کردند. مطمئن بودیم که دو سرقت مسلحانه توسط اعضای یک باند انجام می‌شود. آنها آن‌قدر حرفه‌ای عمل کرده بودندکه هیچ ردی از خود در این دزدی‌ها برجای نگذاشتند.
با توجه به این موضوع ماموران تحقیقات شبانه‌روزی‌شان را ادامه دادند. به چند گروه تقسیم شدیم و هر گروه یک پرونده را بررسی می‌کرد. بعد همگی دوباره جلسه می‌گذاشتیم و اطلاعات به‌دست آمده ر ا با هم چند مرتبه مرور می‌کردیم. در ادامه جست‌وجوهایمان متوجه شدیم که شیوه دزدی از طلافروشان کیفی با سرقت‌های مشابه که در استان‌های فارس و یزد رخ داده با هم مطابقت دارد و احتمالا سارقانی که تحت‌تعقیب پلیس این شهرها هستند باید همان سارقانی باشند که از طلافروشان کیفی در استان ما سرقت کرده‌اند.
تنها سرنخ دزدان
در ادامه جست‌وجوهایمان توانستیم ردی از خودرویی پیدا کنیم که سارقان ازآنها در جریان سرقت‌ها استفاده کردند.این در حالی بود که در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد که این خودرو از یکی از محله‌های شهر سرقت شده و سارقان با سوار شدن به آن، راه را بر طلافروشان کیفی سد کرده‌اند. بنابراین دستور توقیف این خودرو که احتمال می‌رفت همچنان در دست سارقان فراری باشد، صادر شد.
ماموران همچنان در تلاش برای دستگیری سارقان فراری بودندکه این‌بار از ماجرای سرقت دیگری باخبر شدند.
نجات معجزه آسای طلافروش
زمانی که به محل حادثه رفته و به تحقیق از شاکی پرداختند، وی به پلیس گفت: از شهری 2 تا 3 کیلو طلا خریدم و زمانی که برای استراحتی کوتاه به خانه یکی ازاقوام می‌رفتم در مقابل خانه وی مورد حمله دزدان مسلح قرار گرفتم و کیف طلاهایی که خریده بودم و با خود حمل می‌کردم ر ا دزدیدند و متواری شدند. تعقیبشان کردم تا شاید بتوانم یکی از دزدها را ناکام بگذارم که موفق نشدم. او شروع کرد به تیراندازی به سمتم. من هم از ترس جانم فرار کردم تا بلایی سرم نیاورد و زنده بمانم.
سارقان فرارکردند و من به خانه بستگانم رفتم و همراه او به کلانتری محل و سپس به اداره آگاهی آمدم تا ماجرا را اطلاع دهم. بخشی از پول طلاها را از چند طلافروش گرفته بودم تا طلاها را برایشان ببرم که این حادثه رخ داد و من اکنون به آنها مبالغی کلان مقروض شدم.
با توجه به گفته‌های مرد مالباخته، محل سرقت را بررسی کردیم و پوکه‌های شلیک شده از سلاح سارقان را جمع‌آوری و آن را مورد بررسی قرار دادیم که معلوم شد این سرقت هم توسط دزدان سریالی انجام شده است.
همین سرنخ کافی بود تا روند رسیدگی به پرونده را وارد مرحله جدیدی کند. سرانجام خودروی سرقتی که در اختیار سارقان فراری بود بدون سرنشین در یکی از محله‌های شهر یاسوج کشف شد.
در ادامه تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران که شش ماه به طول انجامید، سرانجام چهار سارق مسلح در عملیات‌های جداگانه پلیسی در اوایل دی سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها سلاح و مقداری از طلاهای سرقتی، نقاب و دیگر وسایلی که آنها در این دزدی‌های مسلحانه استفاده می‌کردند، نیز کشف شد.
اعتراف سرکرده به دستبرد طلافروشان کیفی در اتوبوس
سرکرده این باند به پلیس گفت: من به اتهام سرقت چند بار دستگیر شدم. پس از آن‌که از زندان آزاد شدم یک گروه جدید که در میان آنها سارقان حرفه‌ای بودند را تشکیل دادم. هر شب در خانه یکی از اعضای باند جمع می‌شدیم.
در جریان این ملاقات‌ها، به این نتیجه رسیدیم که باید سرقت از طلافروشان کیفی را انجام دهیم. بنابراین ابتدا شروع به تحقیق و جست‌وجو در شهر یزد، فارس و یاسوج و اطراف آن کردیم تا ردی از افرادی پیدا کنیم که در زمینه طلافروشی کیفی در سطح این شهرها فعالیت دارند. زمانی که ردی از آنها یافتیم، مشخصات این افراد و عکس‌هایی از آنها تهیه کردیم.
به گزارش رکنا،چند روز بعد نقشه سرقت‌هایمان را طراحی و آن را اجرایی کردیم. در جریان یکی از سرقت‌هایمان که مربوط به یکی از شهرهای یزد بود، متوجه شدیم طلافروشان کیفی داخل یک اتوبوس هستند که در جاده راه را بر این اتوبوس بستیم و با ورود به داخل آن با تهدید طلافروشان، کیف‌های پر از طلایشان را سرقت کردیم.
با اعتراف او و همدستانش، آنها یکی پس از دیگری محل‌های سرقت را بازسازی و روانه زندان شدند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
« شکم گرسنه منطق نمی شناسد » ؛ اوٌل از همه باید به خورد و خوراک مردم رسید . « مازلو » ی مشهور هم وقتی از زندگی شرح می دهد و نیز ها یاضروریات و لوازم آن را به ترتیب : حیاتی - اساسی - متداول - ثانویه - و... می شمارد ابتدا از خورد و خوراک و پوشاک و مسکن نام می برد ؛ و این موضوع درمد ٌ نظر تمام علمای علوم اجتماعی در تمام زمانها و تمام مکانها بوده است که از « اقتصاد » به عنوان زیر بنای جامعه و « اجتماع » نام برده اند و زمانی این ضرورت به ثبوت می رسد که در جریان جنگی خانمانسوز چون جنگ تحمیلی قرار گرفته باشیم یا قحطی هائی که در ازمنه قدیم به وجود آمده است و هم اکنون هم ایجادش توسط برخی از ناآگاهانی که اتفاقا" خود را مردی از مردم ! معرفی می کنند هیچ بعید نیست .
امٌا اولویت اقتصاد بستگی به اوضاع یک اجتماع دارد : آیا مردم ما هم اکنون چون سودانی ها سرِ گرسنه به بالین می گذارند ؟ چون سومالی ها برهنه ، یا لااقل پا برهنه مانده اند ؟ بدون مسکن چون هندیان در کنار خیابان می خوابد ؟!.
یاآنکه شکم سیر ، یا بعضا" بسیار سیرِ برخیشان تولید مسئله کرده است : مسائلی چون دزدی و راهزنی که بعضا" تقریبا" وجود نداشته اند و نه تنها مسئله ، بلکه معضلاتی اجتماعی شده اند .
از شهری مثال می زنیم که همین پنجاه - صد سال پیش :
- شاید سالم ترین و صالح ترین مردم جهان را از نظر اخلاقی داشته است ؛ مردمی که به زحمتکشی و قناعت به حق خود شهره بوده اند و به منظور کسب معاش بدون انحراف و توسل به خطا و خشونت به هرکجای جهان مهاجرت و مسافرت می کرده اند . در تهران 50 سال قبل مشهور بود : « یزدی همه جا پیدا می شود مگر در جهنٌم ».
- یزد به عنوان امن ترین شهر ایران و یکی از امن ترین شهر های جهان شناخته می شد .
یزدِ دارالعباده ، با مردمانی ساخته و پرداخته شده نسل اندر نسل ، از جمله در روضه خوانی ها و توسط واعظانی متعظ و عارف از مکتب آقا سید یحیی - آقا میر سید علی و... که تقریبا" همگی « شریف » بودند و مورد فخر بازماندگان خود ...
و حال :
سرقت کیلویی طلا در راهزنی مسلحانه جاده یزد
کد خبر تابناک یزد : ۲۹۳۲۷۸تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹19 June 1395
به گزارش تابناک یزد،این مرد گفت: چند سال است در زمینه فروش طلای کیفی فعالیت دارم. به شهری رفتم و چند کیلو طلا خریدم و داخل کیف گذاشتم تا پس از بازگشت به یاسوج طلاها را به مغازه چند طلافروش ببرم و به آنها بفروشم ...
....در میانه راه ناگهان چهار مرد که همگی مسلح بودند و نقاب به چهره‌هایشان زده بودند راهم را سد کردند..
آیا این چهار نفر که نقابشان نزد پلیس برداشته شد از فرهنگ اصیل شهر یزد و اصولا" از این خطٌٌه بودند ؟ یا از مهاجران ؟ هویتشان فاش شد ؟! عکسشان منتشر ؛ تا حدودی به این وسیله متنبه ، و محض پیشگیری های بعدی به مردم شناسانده شدند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار