کد خبر: ۲۹۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 08 September 2016
استاندار لرستان گفت: ۲۷ مصوبه از ۳۲ مصوبه ستاد تسهیل از سال گذشته تاکنون در شهرستان دورود اجرایی شده است.
 هوشنگ بازوندظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به علت قرار گرفتن یکی از روستاهای دورود در محل احداث سد مروک عملیات جابجایی این روستا صورت گرفت اما متأسفانه زیرساخت‌هایی که باید برای جابجایی آن روستا احیا می‌شد و در تعهدات وزارت نیرو بوده تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی جلسه‌ای برای رفع این مشکلات برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی مکلف به احداث زیرساخت‌هایی نظیر مدرسه، خانه بهداشت، آسفالت معابر، برق‌رسانی و تسهیلات مسکن شدند.

استاندار لرستان بابیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در محل جدید روستا بر عهده وزارت نیرو است، عنوان کرد: به این منظور در بودجه سال 95 اعتبار لازم برای این اقدامات دیده‌شده اما تاکنون تخصیصی صورت نگرفته بر این اساس مقرر شد اعتبار لازم برای این کار از منابع داخلی استان به‌صورت تنخواه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شود تا پس از دریافت تنخواه ملی جایگزین شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ای جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در شهرستان‌های این استان بیان کرد: در جلسه امروز که در شهرستان دورود برگزار شد تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات صنعتگران این شهرستان اتخاذ شد.

بازوند بابیان اینکه از تعداد 32 مصوبه ستاد تسهیل در شهرستان دورود از سال گذشته تاکنون 27 مصوبه اجرایی شده است، تصریح کرد: در جلسه امروز تعدادی از این مصوبات مطرح شد و مدیران بخش خصوصی مشکلات خود را مطرح کردند و مدیران شهرستانی موظف به رفع این مشکلات شدند.

وی عنوان کرد: ازجمله این مشکلات رفع مشکل آب شهرک صنعتی و زیرساخت‌های آن و نیز احداث یک واحد گلخانه‌ای به وسعت 140 هکتار در این شهرستان بود که قرار شد ظرف ده روز آینده برنامه زمان‌بندی مشخصی توسط مجریان این طرح ارائه‌شده تا مشخص شود تا پایان امسال چه میزان از این طرح قابل‌اجرا است.

به گفته استاندار لرستان بررسی و رفع مشکلات تولیدکنندگان شهرستان دورود با گمرک، مالیات، بیمه و نیز مشکلات سنگ‌بری‌ها و کمربندی این شهرستان از دیگر دستور کارهای جلسه ظهر امروز بوده که تصمیماتی در این خصوص اتخاذشده است.

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار