معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید ۲۰ درصد سطح زیر کشت گندم استان به کشت کلزا اختصاص یابد .
کد خبر: ۲۸۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمود محمودی ظهر شنبه در همایش کلزا که با حضور ملازاده معاون فنی تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشور، حاجیلری معاون فنی دفتر طرح دانه های روغنی کشور، نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاونین و مدیران و کارشناسان فنی این سازمان در مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ۹۰ درصد روغن کشور از طریق واردات تامین می شود بنابراین باید به توسعه کشت دانه های روغنی مخصوصا کلزا توجه ویژه ای شود.

وی افزود: در سال زراعی گذشته؛ کشت کلزا با توجه به برنامه ابلاغی ۶ هزار هکتار بر ای استان قزوین در نظر گرفته شده بود که ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار آن اجرایی شد که ۳۷ درصد از برنامه ابلاغی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تحقق برنامه ابلاغی برای استانی که یکی از استانهای مهم در تولید محصولات کشاورزی است زیاد مناسب نیست.

محمودی تاکید کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵  برنامه ابلاغی کشت کلزا برای استان ۸ هزار هکتار با تولیدی بر ۱۷ هزار تن و عملکرد ۲.۲ تن در هکتار  پیش بینی شده است.

به گفته وی؛ نیاز بذری کلزا که برای استان در سال جاری پیش بینی شده ۴۲ تن است که ۸۰ درصد بذرهای هیبرید فرانسوی از وزارت متبوع درخواست شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برای نیمه دوم شهریور ماه ۶ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کلزا تامین شده و در اختیاز استان است.

محمودی اضافه کرد: در این خصوص قراردادهایی باید تنظیم و قطعی شود تا کشتهایی که قرار است انجام شود توسط نمایندگان آب هماهنگ و آب مورد نیاز کشت کلزا در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به سطح زیر کشت کلزا تعیین شده، تولید کنندگان بذر ملزم به کشت کلزا هستند و پیمانکاران کشت بذر گندم و جو نیز ملزم به کشت این محصول هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار