کد خبر: ۲۸۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 29 August 2016
عوامل توهین به ائمه اطهار(ع) و انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی را بیان کرد.فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جزئیات جدیدی از دستگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به جزئیات جدیدی از دستگیری عوامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی پرداخت و بیان داشت: عده‌ای در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز به ائمه اطهار(ع)، شخصیت‌های کشوری و همچنین تصاویر و فیلم‌های مستهجن کرده‌اند که با اعتراض و واکنش مردم روبه‌رو شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به همین خاطر سازمان اطلاعات سپاه به این قضیه ورود پیدا کرد و رصد فضای مجازی را در اولویت قرار داد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه عده‌ای فکر می‌کنند امکان رصد و پیگیری افراد که تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی می‌گذارند وجود ندارد اما سپاه توانست این افراد را به صورت دقیق شناسایی کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین اقدام اطلاعات سپاه استان شناسایی گروه‌های مختلف بود سپس مهندسی اجتماعی ما در این گروه‌ها نفوذ کردند.

وی تصریح کرد: این افراد به صورت لحظه به لحظه از طرف اطلاعات سپاه رصد می‌شدند که با همکاری مراجع قضایی خصوصاً دادستان مرکز استان استعلام هویتی و مالکیتی از این افراد به دست آمد.

بوعلی با اشاره به اینکه اطلاعات و مستندات لازم از این افراد به دست آمد، گفت: مرحله بعدی که سپاه انجام داد مکان‌یابی این افراد بود که مکان و نقطه انتشار این تصاویر و فیلم‌ها توسط سربازان سپاه مشخص شد.

وی تصریح کرد: هفتمین مرحله که اطلاعات سپاه در دستور کار خود داشت شروع عملیات نهایی در مرداد و آغاز دستگیری این افراد بود که امروز به صورت رسمی خبر دستگیری این افراد از طریق رسانه‌ها منتشر شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این عملیات 8 نفر از مسببان اصلی و کسانی این شبکه‌ها و تصاویر غیر اخلاقی را مدیریت می‌کردند دستگیری شدند، همچنین 14 نفر از همکاران این افراد که نقش کم‌رنگ‌تری در این جرم داشتند احضار و تذکرات لازم به آنها داده شد.

وی اضافه کرد: در مجموع 22 نفر از کسانی که اقدام به نشر این تصاویر کرده بودند دستگیر شدند که این افراد از شهرهای مختلف استان هستند که اطلاعات سپاه فتح نه تنها مرکز استان بلکه دورترین نقطه استان را نیز رصد می‌کند.

بوعلی اضافه کرد: فضای کاربری این افراد مسدود شده، همچنین 20 دستگاه تلفن هوشمند از این افراد ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تصاویر 4 هزار مخاطب داشتند که در باز نشر تعداد مخاطبین بیشتر از این آمار است که برخی از این مخاطبین خودشان ما را در جریان قرار دادند.

بوعلی تصریح کرد: کسانی که اقدام به بازنشر این تصاویر توهین‌آمیز و مستهجن کردند در مرحله بعدی فراخوانده می‌شوند و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با کسانی که اقدام به نشر تصاویر توهین آمیز به ائمه اطهار(ع) کردند با قاطعیت برخورد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار