کد خبر: ۲۸۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 29 August 2016
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استانهای پربارش و کم بارش کشور طی 11 ماه اخیر، از افزایش دمای کشور در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا شاهرخ فاتح با اشاره به اینکه کل کشور از ابتدای سال آبی 94 ـ 95 تا روز شنبه (ششم مرداد) 231 میلی‌متر دریافت بارش داشته است، گفت: بارش کل کشور نسبت به میانگین بلندمدت 2 درصد کاهش ولی نسبت به میانگین سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

کاهش 12درصدی بارش تهران

وی با اشاره به بارش 254 میلی‌متری در استان تهران از ابتدای مهر 95 تا 6 مرداد، اظهار کرد: بارش استان تهران نسبت به میانگین بلندمدت 12 درصد کاهش و نسبت به مقدار بارش سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

استان های کم بارش طی 11 ماه اخیر

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در این بازه 11 ماهه، چهار استان یزد با 44 درصد، سیستان و بلوچستان 38 درصد، خراسان جنوبی 34 درصد و اصفهان 27 درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش بارش داشته‌اند.

فاتح با اشاره به استان‌هایی که در 11 ماهه اخیر وضعیت خوب بارشی داشتند، اظهار کرد: استان‌های ایلام با 63 درصد، کرمانشاه با 46 درصد، لرستان با 43 درصد و همدان با 34 درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش بارش داشته‌اند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه به وضعیت دمای کشور در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مردادماه امسال نسبت به میانگین بلندمدت دمای مرداد، گرم تر بوده است به طوریکه کل کشور حدود سه دهم درجه سلسیوس گرم‌تر از دمای مردادماه در مقیاس بلندمت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: در ماه گذشته در 25 استان کشور نسبت به میانگین بلندمدت مردادماه خود، افزایش دما و در شش استان نسبت به میانگین بلندمدت مردادماه خود، کاهش دما وجود داشته است. از میان این 25 استان گرم، استان های آذربایجان غربی با 1.3 درجه سلسیوس، آذربایجان شرقی 1.2 درجه سلسیوس و بوشهر 1.1 درجه سلسیوس افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت مرداد ماه خود داشته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار