لحظه لحظه با سفر روحانی به اصفهان-14
تابناک: رئیس جمهور گفت: در جلسه ای که شب گذشته با سران قوا داشتیم مقرر شد که با تشکیل کمیته هایی در استانهای مختلف به مشکلات صنعتگران بدهکار رسیدگی و تسهیلاتی به آنها ارائه شود.
کد خبر: ۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵ 04 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان اصفهان با اشاره به فعالیت یک و نیم ساله دولت یازدهم و با توجه به وضعیت کشور در مباحث سیاست داخلی، سیاست خارجی، مسائل فرهنگی، مسائل رفاهی، بهداشت و سلامت، محیط زیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط آغاز بکار ما فکر نمی کردیم بتوانیم به این اندازه که در این جایگاه هستیم دست یابیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نیست، خاطرنشان کرد: دولت به مردم اعتماد کرده و انشاءالله مردم نیز به دولت اعتماد کنند.

روحانی در ادامه به کاهش نرخ تورم از آغاز فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: در آغاز دولت یازدهم نرخ تورم ۱۲ ماهه بالای ۴۰ درصد بود و امروز به حدود ۱۶ درصد رسیده است.

وی در خصوص شیب مثبت رشد اقتصادی کشور نیز گفت: شیب اقتصادی در سال ۹۲ منفی ۱.۹ بوده و این در حالی است که به رشد مثبت رسیده ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: تلاش ما این است با توجه به ساماندهی سیاست خارجی وضعیت رشد اقتصادی و مهار تورم را در سال ۹۴ بهتر از سال ۹۳داشته باشیم.

روحانی با اشاره به وضعیت خوب اصفهان در حوزه صنعت، فرهنگ و هنر و وضعیت های گردشگری نیز گفت: استان اصفهان در این بحث ها فعالیت های خوبی را داشته و این استان از جهت معادن و صنعت بسیار پراستعداد است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرمان اصفهان را از صنعت و کشاورزی به سمت فناوری های نوین، آی تی، آی سی تی و نانو بچرخانیم اظهارداشت: کشور در زمینه فناوری های نوین حرکت خوبی را شروع کرده و ضروری است که استان اصفهان با توجه به ظرفیت هایی که دارد همراه با کشور رو به جلو حرکت کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برخی از علوم و دانش با دیگر کشورهای پیشرفته فاصله داریم، افزود: اما چنانچه حرکتمان را در برخی زمینه ها تسریع دهیم می توانیم فاصله ها را پر کنیم.

روحانی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمینه فناوری های نوین، فرهنگ و هنر و گردشگری اظهار داشت: برای حل مشکل اشتغال باید سرمایه گذاری های خوبی بویژه در بخش خصوصی در این زمینه ها انجام شود.

وی ادامه داد: البته اینها را نمی گوییم که مشکلات استان اصفهان را به آینده موکول کنیم بلکه برنامه ریزی ها و جلساتی را در راستای حل مشکل آب، هوا، صنعت و معدن و کشاورزی داشته ایم که مصوبات خوبی است.

رئیس جمهور در خصوص تامین آب استان اصفهان نیز گفت: مشکل کمبود آب استان اصفهان با خشکی رودخانه زاینده رود بارها در شورای عالی آب مورد بررسی قرار گرفته و من به دولت و مسئولان تاکید داشته ام که بحث زاینده زود بحث اصفهان نیست بلکه بحث تمام کشور است.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت تمام توان خود را برای تامین منابع آب استان اصفهان بکار می گیرد، ادامه داد: البته باید کشاورزان نیز در خصوص مصرف بهینه آب توجه کافی را داشته باشند تا به نقطه بهینه برسیم.

وی افزود: کشاورزی دیگر نمی تواند به شیوه سنتی انجام شود و این در حالی است که ما نیاز بیشتری به محصولات غذایی داریم و در برنامه ۵ ساله خوداتکایی در تولید محصولات غذایی را در دستور کار داریم.

وی در خصوص حل مشکل بدهی های صنعتگران به بانکها نیز گفت: در جلسه ای که شب گذشته با سران قوه مقننه و قضائیه داشتیم مقرر شد که با تشکیل کمیته هایی در استانهای مختلف به مشکلات صنعتگران بدهکاری که با توجه به شرایط کشور قادر به پرداخت بدهی شان نبوده اند رسیدگی و تسهیلاتی به آنها ارائه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار