کمیته امداد و هفته دولت
همزمان با هفته دولت ، افتتاح و کلنگ زنی 100 واحد مسکن مددجویی و 50 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 29 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی 100 واحد مسکن مددجویی و 50 طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت.
کلنگ زنی و افتتاح 100 واحد مسکونی
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی یکصد واحد مسکن مددجویی به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.
 فرید محبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای‌ هفته دولت، گفت: کمیته امداد استان همزمان با هفته دولت برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح و کلنگ زنی یکصد واحد مسکن مددجویی را در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به کلنگ زنی 85 واحد مسکونی(29 واحد شهری و 56 واحد روستایی) با اعتبار 32 میلیارد و 650 میلیون ریال در شهرستان های استان، اضافه کرد: واحدهای مسکونی مددجویان با زیربنای هرکدام 75 مترمربع و اعتبار 350 میلیون ریال برای منازل روستایی و 450 میلیون ریال برای منازل شهری کلنگ زنی شد.
محبی همچنین به افتتاح 15 واحد مسکونی مددجویی اشاره وتصریح کرد: میانگین زیربنای واحدهای افتتاحی 80 مترمربع است که عملیات اجرایی و ساخت این واحدها سال گذشته شروع و امسال به اتمام رسیده است.
وی اعتبارهزینه شده برای هر واحد را 240 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون ریال برای این واحدها در مجموع هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۹۶ مورد خدمت عمرانی به مددجویان ارائه می شود، افزود: احداث ۱۰۶ واحد مسکن شهری، ۶۰۰ مورد تعمیرات کلی و جزئی ، ۱۹۰ مورد مسکن روستایی و یکصد مورد تکمیل واحدهای مسکن نیمه تمام شهری و روستایی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار این نهاد قرار دارد.
 
افتتاح 50 طرح اشتغالزایی برای مددجویان
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح 50 طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت در هفته دولت خبر داد.
ارسلان جلال فرد در مراسم افتتاحیه طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد در شهرستان چرام، با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان از اهداف و رویکردهای محوری این نهاد مقدس است، افزود: رسیدگی به وضعیت اشتغالزایی مددجویان و توانمند سازی آنان از مهمترین وظایف کمیته امداد است که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به افتتاح 50 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در هفته دولت، اظهار کرد: اعتبار و تسهیلات هزینه شده برای طرح های اشتغالزایی مددجویان هفت میلیارد و 580 میلیون ریال برآورد شده است.
جلال فرد طرح های اشتغالزایی مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون را 752 طرح با اعتبار 105 میلیارد و 770 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: نوع طرح های اجرایی بیشتر در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی و صنعتی و خدماتی بوده است.
وی متوسط میزان درآمد ماهیانه طرح های اجرای شده مددجویان در سال جاری را بیش از 12 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: تعداد طرح های خودکفا شده سال جاری مددجویان این نهاد،  597 طرح به تعداد یک هزار و 493 نفر است.
قائم مقام کمیته امداد استان یادآور شد: سال گذشته یک هزار و 325 طرح اشتغالزایی مددجویان این نهاد به خودکفایی رسیده و سه هزار و 313 نفر خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار