به علت اعتراضات مردمی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم پس از شنیدن حرف‌های مردم کلنگ‌زنی این پروژه را به بعد از رفع معارضات و رسیدگی به شکایات مردم موکول و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شد.
کد خبر: ۲۸۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 28 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛طبق برنامه های پیش بینی شده مسولان شهرستان لنده قرار بر این بود تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر خود به شهرستان لنده و در اولین قدم خود اقدام به کلنگ زنی فاز دوم پارک امید این شهرستان نماید که بدلیل ممانعت مردم و اعتراض آنها علیرغم حضور استاندار و جمعی از معاونین وی و تعدادی از مدیران کل استان و مسولین شهرستانی این کلنگ زنی به سرانجام نرسید و مسولین محل یاد شده را ترک نمودند.
معترضین زمین مورد نظر را ملک شخصی و کشاورزی خود می دانستند و به همین دلیل مانع از احداث پارک در آن شدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم پس از شنیدن حرف‌های مردم کلنگ‌زنی این پروژه را به بعد از رفع معارضات و رسیدگی به شکایات مردم موکول و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شد.
در ادامه و  با حضور استاندار و همراهان، فاز دوم پروژه احداث و اتصال جاده لنده به پاتاوه به طول 4 و نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.
استادار سپس برای دیداری مردمی در مسجدحضرت رسول این شهر به همراه جمعی از مدیران کل حضور پیداکرد تا به صورت رودرو مردم و مسولین از نزدیک مشکلات را مطرح نمایند.
سید محسن جعفری رئیس شورای شهرلنده در دیدار چهره به چهره مردم با استاندار و مدیران کل استانی در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شهرک شهید رجایی لنده ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارکرد: شهرستان لنده دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در زمینه صنعت، معدن و گردشگری و نیروهای نخبه ای است که به عنوان سرمایه های اصلی هرجامعه محسوب می شوند که متاسفانه عدم توجه و استفاده از این همه ظرفت نوعی بی عدالتی اجتماعی است.
ایشان افزود: ما با بحران بیکاری، اعتیاد و طلاق که روز به روز در حال افزایش است روبر هستیم که هر کدام از این موارد می تواند در آینده به چالشی اساسی برای این شهرستان تبدل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز مطالباتی مردم دارند که مهمترین آنها بحث ساخت بیمارستان و درمانگاه تخصیصی به همراه پزشکان متخصص است.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش و جوانان و بانوان دارای مشکلات فراوانی هستیم که نیازمند احداث یک سالن ورزشی چنده منظوره می باشیم. زیرا ورزش خود جایگاهی است که میتواند آرامش نسبی به جامعه دهدومهم ترازان سلامتی را بیش از پیش در جامعه حفظ نماید

جعفری به مشکلات شهرداری اشار اشاره کرد ودراین راستا گفت :۳شهرداری این شهر باتوجه به فقر و بضاعت مالی مردم و نداشتن درآمد حاصل از عوارض نمی تواند پاسخگویی نیازها و مطالبات به حق مردم باشد لذا امید است از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نسبت به توسعه و عمران شهری تخصیص داده شود.
پروژه کلنگ زنی استاندار لغو شد!
مشکل دیگری که امروز رئیس شورای شهرلنده درحضوراستاندار به آن اشاره کرد ،مشکل برق شهرستان به دلیل ناپایداری های مداوم است و دراین زمینه نیز گفت : این شهرستان باتوجه به ضعف ولتاژ برق در راستای تقویت ولتاژ پایانی شبکه برق نیازمند دو مداره شدن پروژه لنده به سوق می باشیم.
محسن جعفری تا محقق شدن و ایجاد ارتباط از طریق مسیر لنده به دهدشت وپاتاوه از استانداردرخواست دیگری داشت و برای حل مشکلات مسیر کنونی لنده به دهدشت گفت: مردم انتظار دارند تا بهره برداری از جاده لنده به تراب و دهدشت صورت گیرد توجه ویژه ای نسبت به روکش آسفالت جاده لنده به سوق صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرلنده درادامه به انتقال آب سد کوثر به شهرستان لنده اشاره کرد و گفت :مسیرانتقال اب از سد کوثر تا لنده حدود 70کیلومتراست باتوجه به اینکه میزان طول خط انتقال زیاد می باشد،یقیناانتقال اب به لنده به طول می انجامدحال تا محقق شدن اب انتقالی از مسیر سدکوثربه لنده
ترتیبی اتخاذ گردداب شرب شهرلنده از طریق ردوخانه موگرمون که مسیر زیادی هم ندارد تامین گردد

جعفری گفت: شهرستان لنده با داشتن نیروهای نخبه و چهره های شاخص دانشگاهی حتی یک مدیرکل و یا معاون مدیرکل در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد لذا انتظار دارم دولت بحث توازن منطقه ای را در بحث استفاده از نیروهای نخبه این شهرستان در برنامه کاری خود داشته باشد.
 پروژه کلنگ زنی استاندار لغو شد!
مردم این شهرستان مردمی هستند که خود را سرباز امام و رهبری می دانند و اگر قدم به منازل آنان بگذارید رد وپایی از شهادت، اسارت و جانبازی و ایثارگری را به وضوح خواهید دید که این شهرستان را باتوجه به شاخص های فرهنگی و مذهبی و علمی آن را نسبت به سایر شهرستان ها سرآمد کرده است که متاسفانه در سالهای گذشته مورد بی مهری قرارگرفت و از لحاظ عمران و آبادانی و زیرساخت های توسعه ای کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: مردم تمام مشکلات را تحمل می کنند تا مهمترنی مطالبه آنان که اتصال جاده تراب به لنده و لنده به تشان خوزستان است تحقق یابد چرا که این امر باعث خروج تاریخی این شهرستان از بن بست خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: با اتصال مسیر پاتاوه به لنده و لنده به تشان خوزستان با کاهش بیش از 140کیلومتر مسیر جاده می توان شاهد تبدیل شدن این محور به مسیر ترانزیت کالا و خدمات از استان های اصفهان، شیراز، یاسوج و اهواز و سایر استان های جنوبی شود و علاوه برآن باعث توسعه شهرستان های بهمئی و لنده و راهی برای درمان توسعه شهرستان لنده و خروج از بن بست تاریخی شود.
گزارش و عکس: مجید مرادی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
خوبه خوبه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
اختتام پروژه باید رسم شود که با مراسم جشن گرفته شود ان هم با آمار و هزینه و زمان اجرا.
ول کنید افتتاح دروغی با یه کلنگ فکسنی را.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار