با مشارکت موسسات خیریه صورت گرفت
مبلغ 150 میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی برای مددجویان از سوی کمیته امداد امام (ره)، بنیاد سبز علوی و موسسه خیریه بوتراب به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۸۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 27 August 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلنگ یک واحد منزل مسکونی مددجویی به نمایندگی از 60 واحد با حضور و مشارکت مؤسسات خیریه عترت بوتراب و وفاق سبز علوی به زمین زده شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی در آیین کلنگ زنی یک واحد منزل مددجویی که در منطقه مهریان شهر یاسوج به نمایندگی از 60 واحد مسکونی آغاز شد، اظهار کرد: کمیته امداد در همه حوزه‌ها برای محرومیت‌زدایی و از بین بردن فقر در جامعه تلاش می کند.
وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی مددجویی، با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن، موسسه خیریه عترت بوتراب و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی احداث می شوند، افزود: تعداد 110 واحد مسکونی در استان به همت و مشارکت این مؤسسات و کمیته امداد ساخته می شود، که تعداد 60 واحد تا پایان دهه فجر امسال و تعداد 50 واحد نیز سال آینده ساخته و در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
محبی افزود: مبلغ 150 میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی برای مددجویان از سوی کمیته امداد امام (ره)، بنیاد سبز علوی و موسسه خیریه بوتراب به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی زیربنای هر واحد مسکونی را حدود 75 مترمربع عنوان و اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تعهد کرده مبلغ 180 میلیون ریال وام قرض الحسنه به ازای هر واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت کند.
محبی با بیان اینکه اولویت ساخت این تعداد واحد مسکونی با زنان سرپرست خانوار است، یادآور شد: بیش از 15 هزار زن بی سرپرست زیرپوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
محبی با یادآوری اینکه 14 درصد جمعیت این استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: بیش از پنج هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد بدون مسکن مناسب و چهار هزار واحد مسکونی مددجویی نیز نیازمند تعمیر و بهسازی هستند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد هم اکنون با بیش از 10 موسسه خیریه تفاهم نامه همکاری و مشارکتی در حوزه های مختلف امضا کرده است، تصریح کرد: میزان کمک موسسه های خیریه در سال گذشته در بخش های مختلف از جمله تأمین مسکن، جهیزیه، حمایت از ایتام و نیازهای تحصیلی و درمانی بیش از 19 میلیارد ریال و در پنج ماهه امسال نیز تاکنون پنج میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.
عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه بوتراب در این آیین با اشاره به اقداماتی که این مؤسسه برای حمایت از محرومان و مستضعفان در جامعه دارد، اظهار کرد: همکاری با کمیته امداد یکی از برنامه‌های ما در مؤسسه خیریه بوتراب است.
ایرج نظری با بیان اینکه مؤسسه عترت بوتراب در استان کهگیلویه و بویراحمد سرپرستی یک هزار و 200 یتیم تحت پوشش را برعهده دارد، افزود: همکاری مؤسسات خیریه و کمیته امداد راهکاری بسیار خوب و موفقیت‌آمیز برای کمک به محرومان در جامعه است که این کار تداوم خواهد داشت.
وی تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد و همچنین مؤسسه خیریه وفاق سبز علوی تعداد 60 منزل مسکونی را کلنگ‌زنی کردیم که این پروژه‌ها تا 22 بهمن امسال افتتاح می‌شوند.
مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی نیز در این آیین، با بیان خدماتی که تاکنون مؤسسه خیریه وفاق سبز علوی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است، اظهار کرد: معیشت و خودکفایی و همچنین تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان از اقدامات این مؤسسه در استان تاکنون بوده است.
امیرحسین رستمی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 332 منزل مسکونی با مشارکت کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اقشار محروم ساخته‌ایم، افزود: مؤسسه وفاق سبز علوی کار مدرسه‌سازی را نیز شروع کرده است و اولین مدرسه را در استان و در منطقه شرف‌آباد با اعتبارات 700 میلیون تومانی ساختیم.
رستمی با اشاره به اینکه از سال 90 وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم، افزود: در روستاهای پاتاوه و زیلایی و پوله کار خود را آغاز کردیم و تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال به صورت نقدی و 10 میلیارد ریال به صورت غیر نقدی از کمک‌های خیرین تهرانی را در این استان هزینه کرده‌ایم.
وی یکی از کارهای دیگر این مؤسسه به همراه مؤسسه عترت بوتراب را ساخت تعداد 60 واحد مسکونی برای مددجویان اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این مؤسسه کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار