تابناک کهگیلویه و بویراحمد
عبور خط لوله گاز از مسیر سرفاریاب به سمت شمال بیش و پیش از آنکه برای مردم این دیار سودمند باشد هر روز ضرری از قبل آن به این مردم محروم میرسد.
کد خبر: ۲۸۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸ 25 August 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
خط لوله گاز نعمت یا نقمت؟
عبور خط لوله گاز از مسیر سرفاریاب به سمت شمال بیش و پیش از آنکه برای مردم این دیار سودمند باشد هر روز ضرری از قبل آن به این مردم محروم میرسد و مردم این خطه در کنار ضرر و زیانهایی که بر اثر عبور این لوله متحمل شده اند نیازمند همت و حمایت استاندار دوراندیش و باتدبیر و نماینده ساعی و کوشایشان در مجلس میباشند تا با تلاش و حمایت این عزیزان شرکت گاز و کمیته گاز و پتروشیمی مجلس حداقل سهمی از این در آمد ملی حهت جبران خسارات وارده به این بخش اختصاص داده شود.
با نگاهی اجمالی به این ضرر و زیانها ی گاها غیر قابل جبران بوده ، بصورت کلی میتوان به چند مورد اشاره کرد .
1..از تنگ پیر زال تا خروجی بخش ( دمه) بیش از صدها هکتار زمین کشاورزی که نسلها مایه ارتزاق مردم بوده تخریب گردیده و از دست آنها خارج شده .
2..بر اثر انفحار چند باره این خط لوله چندین خانوار در میان شعله های آتش سوختند و چندین خانوار بی سرپرست شدند .
3وجود این خط لوله در ظلع حنوبی شهر سرفاریا ب معضلی بزرگ گردیده که هم مانع توسعه شهر سرفاریاب شده و هم برای مردم و هم برای شهرداری شده بطوری که مردم مجوز هیج گونه ساخت و سازی تا 250متری این لوله را نداشته و مجبورند به تل و تپه های دامنه کوه رو بیاورند که در این زمینه هم شهرداری و هم مردم دچار خسارت میشوند در صورتی که زمینهای نزدیک خط لوله مسطح بوده و شهرداری به راحتی میتواند خدمات دهد و ساخت و ساز برای مردم در این زمینها پایین دست آسانتر میباشد.
4...وجود این خط گاز باعث پر پیچ و خم شدن جاده باغچه سادات گردبده در صورتی که اگر این مشکل نبود این جاده را به زیبای و با استاندارد بالاتری میشد طراحی کرد .
5..کندکاریهای سالانه و متمادی که هر ساله جهت تعمیر این لوله انجام مبگیرد خسارت بالایی به وسایل نقلیه وارد کرده و گاها باعث بدبینی و ترک این مسیر توسط رانندگان میشود.
درکنار این تفاسیر تنها سودی که مردم از این گاز میبرند همان هست که بصورت خانگی مثل بقیه مردمی که حتی صدها کیلومتر از آن دور هستند استفاده مینمایند .هر چند این حق به خاطر کارشکنی و یا بی تفاوتی و سهل انگاری افرادی خیلی دیر به آنها رسید.
آیا در بقیه شهر ها مثل همین گچساران به خاطر خطوط لوله نفت و دود آلاینده درصدی از در آمد آن به شهرستان تخصیص داده نمیشود ؟
در پایان ما انتظار داریم مسئولین محترم استان بخشدار سخت کوش .نمابنده پرتوان و ساعی و استاندار عزیز و محترم که خود ایشان هم از ترکش زیان های گاز در امان نبوده جهت جبران خسارات وارده به این مردم تلاش نمایند تا با گرفتن سهمی و درصدی از درامد گاز و اختصاص آن به بخش سرفاریاب مرهمی بر این درد کاری بگذارند .
سید شمس الدین کشاورز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار