کره شمالی بار دیگر یک فروند موشک بالستیک زیردریایی با برد حدود ۵۰۰ کیلومتر را به سوی ژاپن شلیک کرد.
کد خبر: ۲۸۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 24 August 2016
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شلیک موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی که امروز چهارشنبه انجام شده، نشانه دیگری از پیشرفت قابلیت موشکی این کشور به شمار می رود.
برخی کشورها این اقدام کره شمالی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی کرده اند. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: این موشک در ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز از نزدیکی سواحل سینپو شلیک شده است.
تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که یک فروند زیردریایی در این منطقه مستقر بوده است. این موشک توانسته است وارد مناطقی شود که از سوی ژاپن منطقه دفاع هوایی اعلام شده است.
کارشناسان و مقام‌های نظامی بر این باورند که مسافت طی شده توسط این موشک نشان می دهد که قابلیت کره شمالی برای شلیک موشک بالستیک از طریق زیردریایی توسعه یافته است.
یک مقام نظامی کره جنوبی تاکید کرد: فناوری موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی، ظاهرا پیشرفت داشته است.
شلیک این موشک در شرایطی است که مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از 2 روز قبل آغاز شده است. کره شمالی برگزاری این مانور را به شدت محکوم کرده و سئول و واشنگتن را به انجام اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است.
فرماندهی راهبردی آمریکا نیز اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک زیردریایی را رهگیری کرده است. این موشک توانسته است حدود 300 مایل مسافت را طی کند.
این اقدام کره شمالی در حالی است که وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی قصد دارند در شهر توکیو دیدار و گفتگو کنند.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در واکنش به شلیک موشک کره شمالی، تاکید کرد: این اقدام یک تهدید بزرگ برای امنیت ژاپن است و یک اقدام نابحشودنی خواهد بود که به امنیت و ثبات منطقه به شدت آسیب خواهد زد.
کره شمالی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار