در نشست خبرنگاران با استاندار مطرح شد:
دکتر خادمی ، در نشست با اصحاب رسانه ، به ارائه گزارشی مختصر از سفر استانی رئیس جمهور پرداخت و البته در لابه لای سخنانش رئیس جمهور آینده را هم اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 24 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در این نشست که رسانه های مکتوب و مجازی حضور داشتند،سید موسی خادمی ، عدم اطلاع رسانی از فعالیت های دولت را یکی از معایب دانست و گفت: متاسفانه در خصوص کارهای انجام شده ی دولت اطلاع رسانی کمی صورت می گیرد.
خاص ترین سفر استانی رئیس جمهور 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه مشکلات و گرفتاری های دولت بسیار زیاد است افزود: متاسفانه برخی مغرضانه خدمات دولت را نادیده می گیرند و در مقایسه و قضاوت نباید ملاک را مطلوب ها قرار داد بلکه عملکرد ها را باید مقایسه کرد.
وی در ادامه گفت: دولت در مذاکرات هسته ای حقی را که از ما گرفته بودند پس گرفت و کشور اکنون در شرایط عادی قرار دارد.
دکتر خادمی در ادامه سحنانش ضمن ادامه ارائه گزارش با ظرافت خاصی روحانی را به عنوان رئیس جمهور دور بعد اعلام کرد.
 استاندار افزود: بیکاری همچنان یکی از متغیرهای بحرانی کشور است و البته همچنان این موضوع دغدغه رئیس جمهور در این دوره و دوره ی بعد خواهد بود!
بالاترین مقام اجرائی استان در دفاع از عملکرد دولت گفت: با روی کار آمدن این دولت در سال 93،  50 میلیارد دلار صادرات و 53 میلیارد دلار واردات داشتیم که در سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات و 41 میلیارد دلار واردات داشتیم و در پنج ماهه سال جاری صادرات ما 10.5 میلیارد دلار و واردات ما 9 میلیارد بوده که تزار مثبت را نشان می‌دهد.
 سید موسی خادمی در خصوص متوازن سازی بودجه هم گفت: در سال 92 علاوه بر درآمدهای مالیاتی،بیش از42 درصد از درآمد های نفتی ، صرف هزینه حقوق شد که حالا این رقم به 20 درصد درآمدهای نفتی رسیده است و این خود نشان از حرکت دولت به سمت متوازن سازی بودجه است.
 
 رسانه های همسو و غیر همسو
دکتر خادمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رسانه ها در سفر اخیر اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها با ما همسو بودند و با توجه به نیاز دولت به تشویق رسانه ای در این خصوص بسیار خوب عمل کردند و برخی دیگر از رسانه ها غیرهمسو هستند که بجز تعداد کمی، بقیه با نقد های منصفانه ما را در انجام بهتر کارها کمک کردند که از آن ها هم تقدیر و سپاسگذاری می کنم.
خاص ترین سفر رئیس جمهور و مهمترین دستاورد برای استان
استاندار در ادامه به دستاوردهای سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:مهمترین دستاورد این سفر که کمتر به آن پرداخته شد افزایش وزن استان بود و ما در این سفر به رئیس جمهور و هیئت دولت نشان دادیم که این استان وزنی بیش از آنچه می گویند دارد که این مهمترین دستاورد سفر بوده است.از نکات دیگر این است که حرمت استان حفظ شد و با حضور پر شور مردم در روز میلاد شیرینی این عید بیشتر شد.
خادمی افزود:این سفر از این لحاظ سفری خاص برای دولت بود که ما برای اولین بار در کشور پیشنهاداتی دادیم که برای رئیس جمهور بسیار جالب و شنیدنی بود که بصورت شفاهی آن ها را پذیرفت و قول داد که این پیشنهادات در سطح کلان پیگیری و تصویب شوند.
وی گفت:اولین پیشنهاد ما پرداخت یارانه سود بود که با استقبال خوب دولت مواجه شد مبنی بر اینکه با توجه به این که بنگاه های ما توان پرداخت 18 درصد سود را ندارد دولت یارانه ای برای پرداخت بخشی از سود بنگاه های تولیدی را بپردازد و رئیس جمهور هم از این پیشنهاد استقبال کرد.
یکی دیگر از پیشنهادات ما که مورد استقبال قرار گرفت موضوع راه اندازی صندوق توسعه استانی است که اگر تصویب شود ، شروع آن از استان ما خواهد بود.
 
حاشیه های نشست
در ادامه نشست برخی خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و سئوالات خود پرداختند. یکی از خبرنگاران با اشاره به سخنان استاندار در خصوص تقسیم رسانه ها به همسو و غیر همسو گفت: از استاندار تشکر می کنیم که رسانه ها را به رسانه های هلو و لولوی دولت تقسیم کرد.
خبرنگار دیگری به پرداختن بیش از اندازه مسئولین استانی به مباحث کلان کشوری در نشست های خود انتقاد کرد و گفت: آقای استاندار ما در استان اینقدر مشکل داریم که به آن ها بپردازیم و نیازی به پرداختن به مسائل کشوری نیست ضمن اینکه پرداختن ما به مسائل کشوری چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.
در ادامه خبرنگاری به انتقاد از دستاوردهای دولت پرداخت و گفت : شما از کاهش تورم صحبت می کنید در صورتی که چنین چیزی در سفره مردم تاثیر مثبتی را نشان نمی دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار