استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر چه پس از پیروزری انقلاب اسلامی گام های ارزنده ای برای توسعه برداشته شد، اما اجرای یک هزار و 346 طرح در دولت تدبیر و امید، خدمت ارزنده و نقطه عطفی در فرایند توسعه این استان محسوب می شود.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 23 August 2016
سید موسی خادمی روز سه شنبه در نخستین روز از هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در این استان افزود: از این تعداد طرح، یک هزار و 115 طرح عمرانی و اقتصادی از دهه فجر سال 92 تا پایان سال 94 در این استان به بهره برداری رسید و بقیه نیز در سفر هیات دولت به استان افتتاح شد.
خادمی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 110 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده حدود سه هزار و 840 میلیارد ریال مربوط به طرح های افتتاحی اقتصادی بوده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: 231 طرح عمرانی و اقتصادی نیز همزمان با سی امین سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید در روزهای 24تا 25مرداد به این استان افتتاح شد.
خادمی افزود: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها افزون بر هفت هزار و 560 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: حدود 2 هزار و 80 میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و 480میلیارد ریال نیز در بخش خصوصی برای این طرح ها هزینه شد.

*رشد 45درصدی بودجه 95
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزایش 45 درصدی بودجه عمرانی این استان در سال 95 را بیانگر توجه دولت به محرومیت زدایی از این استان دانست.
خادمی بودجه جاری و عمرانی این استان در سال 95 را سه هزار و 270 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان یک هزار و 230 میلیارد ریال عمرانی و مابقی آن جاری است.
وی عنوان کرد: علاوه بر این، یک هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل 2 درصد نفت و گاز طبیعی 550 میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به این استان اختصاص خواهد یافت.
خادمی با بیان اینکه در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه ای به توسعه کهگیلویه و بویراحمد داشته است تصریح کرد: رتبه اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای این استان بین دیگر استانها 16 است.
وی با بیان اینکه 9 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت، گفت: این اعتبار برای اجرای 46 طرح، امسال تا سال آینده به صورت کامل جذب خواهد شد.
وی اظهار کرد : این بودجه برای طرحهای تامین آب، کشاورزی، بیمارستانها، فرهنگی و دانشگاهی، علم و فناوری و حمل و نقل به توسعه بیش از پیش استان کمک خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را اولویت مهم توسعه ای استان دانست و افزود: اختصاص یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای یارانه تسهیلات بانکی در سفر هیات دولت به استان تحقق این مهم را فراهم کرده است.
وی گفت: هر چند در سفر رئیس جمهوری در آستانه هفته دولت 231 طرح عمرانی افتتاح و 36 طرح مهم کلنگ زنی شد با این وجود در هفته دولت شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرحهای دیگری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت بیش از 700 هزار نفر و حدود یک درصد جمعیت کشور،دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار