مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود سینما در یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگسرا ندارد.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 23 August 2016
حجت‎الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان متولی در زمینه توسعه زیرساخت‎های فرهنگی در این استان چاره‌اندیشی کنند.

وی از شناسایی 8 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: بیشتر این افراد معتاد به مواد سنتی بوده و 43 مرکز بازتوانی و درمانی اعتیاد در سطح استان با تحت پوشش قرار دادن 10 هزار نفر فعالیت دارند.

میرمحمدی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در این استان 94 درصد است ابراز کرد: نرخ باسوادی گروه‎های سنی 10 تا 49 و 15 تا 49 سال 98.38 درصد بوده که این مهم با همکاری نهضت سواد آموزی و تشکل‌های غیر دولتی تحقق یافت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 890 تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که به طور میانگین به ازای هر هزار نفر1.2 درصد تخت بوده در حالی میانیگن کشور یک تخت است ولی در این زمینه به دلیل پراکندگی مناطق و استقرار این تخت‌ها در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران وضعیت کلی مطلوب نیست.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: مرگ و میر اطفال زیر یک سال روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در هر هزار تولد 14.92 درصد است در حالی نرمال آن 14 درصد بوده که این موضوع وضعیت نامطلوب را نشان می‎دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار