کد خبر: ۲۸۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 23 August 2016
دهان برخی از افراد وقتی از خواب برمی‌خیزند بوی بد شدیدی می‌دهد که ممکن است خودشان را نیز آزار دهد. اگر مشکل، ناشی از عوامل سلامتی و بهداشتی دیگر نباشد که در این صورت باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرید، برای رفع آن راه ساده‌ای وجود دارد.

این مهم است که بهداشت را رعایت کنیم چون تمیز ماندن به ما کمک می‌کند که جلوی بروز برخی بیماری‌ها را بگیریم. بهداشت دهان و دندان نیز بخش مهمی از همین روند محسوب می‌شود.
بوی بد دهان می‌تواند نشانه‌ای از عدم رعایت بهداشت یا رعایت بهداشت به شیوه‌ای نادرست باشد اما اگر جزو کسانی هستید که با وجود رعایت بهداشت همچنان بوی بدی از دهانتان بخصوص صبح‌ها پس از آن‌که از خواب برمی‌خیزید به مشامتان می‌رسد، ابتدا باید برای اطمینان از نبود مشکلات دیگر تحت معاینه پزشکی قرار گیرید.
با این حال، مسواک زدن صبحگاهی دندان‌ها می‌تواند تا حدود زیادی جلوی بوی بدی را بگیرد که به دلیل بسته بودن دهانتان طی شب گذشته افزایش پیدا کرده است.
از سوی دیگر، اگر قبل از خوردن صبحانه دندان‌هایتان را با خمیردندان مسواک بزنید مواد خمیردندان نمی‌تواند از دندان‌های شما در برابر مواد غذایی راه یافته به دهان طی خوردن صبحانه جلوگیری کند. بنابراین بهتر است هم قبل و هم بعد از صبحانه دندان‌ها را مسواک کنید. زیرا پس از صرف صبحانه، مواد غذایی پشت فضای دندانی یا لابلای دندان‌ها باقی می‌ماند و با تجزیه شیمیایی در ساعات بعدی علاوه بر آسیب رساندن به دندان‌ها سبب ایجاد بوی بد در نفسی می‌شود که از دهانتان خارج می‌کنید.
ممکن است چنین کاری کمی به نظرتان عجیب بیاید که هم قبل و هم بعد از صبحانه بخواهید مسواک بزنید اما برای کسانی که پس از بیدار شدن متوجه بوی بد دهان می‌شود انجام چنین کاری لازم است تا هم دیگر اعضای خانواده آزار نبینند و هم خودتان دچار رنجش نشوید. مسواک زدن بعد از بیدار شدن و بعد از صبحانه در محافظت از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان و در نتیجه کاهش بوی بد براستی موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار