شرایط استقلال در فیفا در زمینه بدهی‌های خارجی‌‌اش از آن رو جدی‌تر است که هنوز پرونده‌های مرتبط با شاکیان خارجی دیگری مثل لیام ردی و ساموئل بازیگران سابق آبی‌پوش مفتوح است و انباشت این مسائل، تمرکز آبی‌ها روی مسأله هلمکه را کمتر کرده است.
کد خبر: ۲۸۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 23 August 2016
روزنامه ایران: مشکلات استقلال که در این فصل فراوان بوده، با انعکاس اخبار تازه دیروز درباره تبعات شکایت هندریک هلمکه، هافبک آلمانی- برزیلی فصل گذشته آبی‌ها به فیفا فزونی گرفت و کارها حادتر شد.

برای آنهایی که به یاد ندارند، باید متذکر شویم هلمکه فصل پیش به استقلال پیوست اما فقط در یک بازی دوستانه برابر صنعت نفت شرکت کرد و همان جا مصدوم شد و پس از آن، آبی‌ها کوشیدند با فسخ قرارداد تازه منعقد شده وی، نفر دیگری را جانشین او کنند و به این مهم نیز توفیق یافتند. پس از شکایت هلمکه به فیفا نهاد حاکم بر فوتبال جهان به سود هلمکه حکم صادر کرد و متذکر شد که غرامت وی باید سریعاً پرداخت شود و در غیر این صورت، از امتیازات استقلال در جدول رده بندی لیگ کسر خواهد شد. در حالی که قرارداد هلمکه با آبی‌ها به بهای 168 هزار دلار بوده، دیروز گفته شد که اینک برای رفع غائله و جلب رضایت هلمکه، تنها پرداخت جریمه‌ای برابر با 180 هزار دلار کفایت خواهد کرد.

ظاهراً از مدتی پیش این موضوع به باشگاه استقلال ابلاغ شده بود و در آن زمان پرداخت 69 هزار دلار هم برای بسته شدن پرونده کفایت می‌کرد ولی چون به آن ابلاغیه بی‌اعتنایی شد و هلمکه مجدداً شکایت کرد، مبلغ غرامت افزایش یافت. نامه جدید فیفا هم که در آن فقط تا دیروز (دوشنبه) به استقلال برای پرداخت غرامت وقت داده شده بود، نتیجه بی‌توجهی به ابلاغیه‌های قبلی بوده است. دیروز گفته شد سیدرضا افتخاری که یک ماهی است به سرپرستی استقلال منصوب شده است، به تلاش برای رفع این بحران و جور کردن پول مورد بحث پرداخته و این در حالی است که استقلال پس از کنار رفتن بهرام افشارزاده و روی کار آمدن افتخاری در این باشگاه، ظاهراً گردش مالی نداشته است و افتخاری حتی حق امضا هم ندارد.

پرونده مفتوح سایر شاکیان

شرایط استقلال در فیفا در زمینه بدهی‌های خارجی‌‌اش از آن رو جدی‌تر است که هنوز پرونده‌های مرتبط با شاکیان خارجی دیگری مثل لیام ردی و ساموئل بازیگران سابق آبی‌پوش مفتوح است و انباشت این مسائل، تمرکز آبی‌ها روی مسأله هلمکه را کمتر کرده است.

توفیقی: هلمکه به وضوح مصدوم بود

دیروز البته پندار توفیقی، دبیر هیأت مدیره استقلال متذکر شد که در مصدومیت عمقی هلمکه و بلااستفاده بودن وی شکی وجود نداشته است. او همچنین تصریح کرد که نامه ارسالی به استقلال از سوی شورای حل اختلاف فیفا است و نه کمیته انضباطی این نهاد و در نامه جدید اشاره‌ای به مسأله کسر امتیاز از آبی‌ها نشده است.

درون زمین هم استقلال همچنان مشکل دارد

مشکلات استقلال فقط به مسائل مالی و قروض دیروز و امروز ختم نمی‌شود و این تیم حتی در ایام تعطیلات لیگ نیز در دیدارهای دوستانه بد نتیجه می‌گیرد و خیال برنده شدن ندارد! علیرضا منصوریان، سرمربی‌ آبی‌های پایتخت برای اینکه اعتمادها را به خود دائماً کمتر کند، بعد از باخت 0-1 استقلال برابر پاس همدان در روز شنبه، یکشنبه از عهده شهرداری فومن نیز برنیامد و استقلال با هدایت او، با این حریف هم فقط به نتیجه مساوی 1-1 رسید. این در حالی است که بهتاش فریبا، مدیر فنی و مربی جدید آبی‌ها و هافبک- مهاجم اسبق این تیم یک هفته بعد از انتصاب به این سمت‌ها، تازه از امروز (سه‌شنبه) در تمرینات استقلال ظاهر خواهد شد. وی دیروز گفت: بعد از صحبت‌های جدیدم با آقای افتخاری، قرار شد هر چه سریع‌تر وارد معرکه شوم و کار را آغاز کنم.

آخرین فرصت‌ها برای منصوریان

این در حالی است که استقلال از حالا برای دو دیدار مهم و سخت بعدی‌اش در لیگ برتر دورخیز کرده است. این تیم ابتدا 21 شهریور در تهران از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند و سپس 26 شهریور در دربی معمولاً پر دردسر تهران روبه‌روی پرسپولیس، رقیب دیرینش می‌ایستد. مسابقه‌ای که اگر استقلال در آن هم بازنده شود، حفظ «علی منصور» و پرهیز از برکناری وی، هر چه سخت‌تر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار