رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: همزمان با هفته دولت ۷ طرح را در قالب ۴۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در قم افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه تأمین غذای سالم وظیفه اصلی جهاد کشاورزی است، به تشریح برخی اقدامات این سازمان پرداخت.

وی به تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سه ساله دولت تدبیر و امید شاهد رشد اقتصادی در بخش کشاورزی بوده و وزارت جهاد کشاورزی در این راستا برنامه رو به جلویی را دنبال می‌کند که منجر به افزایش محصولات کشاورزی و خودکفایی در بسیاری از محصولات می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: امسال در تولید گندم به خودکفایی‌ رسیدیم که این افتخاری برای مردم در بخش کشاورزی است و در بخش طبقات مختلف بذر گندم در سال ۹۴ رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم.

برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در هفته دولت

وی حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جهادگر، دیدارهای مردمی با تولیدکنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی و حضور در نمایشگاه‌های دستاوردهای دولت را از برخی برنامه‌های این سازمان در هفته دولت برشمرد.

طلایی به افتتاح پروژه‌هایی در این هفته توسط سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: هفتم شهریورماه با حضور معاونین جهاد کشاورزی و استاندار قم ۷ طرح را در قالب ۴۸ پروژه افتتاح خواهیم کرد که این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۸۲ نفر خواهد بود.

وی ۱۴ پروژه در بخش آب و خاک با اشتغال‌زایی ۸۳ نفر، ۹ پروژه با اشتغال‌زایی ۱۷۷ نفر در بخش تولیدات گیاهی، ۹ پروژه با ۵۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش تولیدات دامی، ۷ پروژه با ۱۵۲ اشتغال در بخش صنایع، ۸ پروژه با ۱۱ نفر اشتغال در بخش شیلات و ۱ پروژه با ۶ نفر اشتغال در امور اراضی را از تعداد پروژه‌هایی عنوان کرد که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال در پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است و بیش از ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۲۷ هزار تن محصولات زراعی و باغی، ۱۲۰۰ تن محصولات آبزیان، ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی ما در استان است، گفت: حدود ۲۱ میلیارد هزینه پروژه‌های بخش صنایع ما است که نگاه ویژه‌های به این بخش شده است.

طلایی حفظ نباتات و تولید محصولات سالم را از برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: حدود ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی در طرح آی پی‌ام قرار گرفت که مبارزه شیمیایی، زراعی، بیولوژیکی و نحوه استفاده از سموم بی‌خطر و مبارزه با علف هرز از جمله برنامه‌های این طرح بوده است.

احداث ۹ هکتار گلخانه در طی سه سال

وی از صدور ۸ مجوز آزمایشگاه تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی در استان، ساماندهی و تجهیز ۱۷ فروشگاه غیرمجاز سم و احداث ۹ هکتار گلخانه در طول سه سال خبر داد و گفت: احداث ۳۰ هکتار گلخانه در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

توسعه باغات پسته و گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به توسعه باغات پسته با ۶ هزار و ۸۲۷ هکتار در طول سه سال و اصلاح ۲ هزار باغ، توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در استان، ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری در قالب انتقال آب به باغات و مزارع و هزار هکتار آبیاری میکرو در مزارع زراعی اشاره کرد و بیان داشت: توسعه گیاهان دارویی با ۷۹ هکتار در طول سه سال انجام گرفت که عمده آن گل محمدی و زعفران بوده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ به ۲۰۰ هکتار برسد.

پیشرفت ۹۵ درصدی مجهزترین کشتارگاه صنعتی قم

وی همچنین استفاده از کودهای زیستی و ارگانیک در ۲ هزار و ۴۰ هکتار از مزارع سبزی و سیفی، اصلاح نژاد ۹ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین و هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک، تولید، توزیع و نظارت بر کنسانتره و نهادهای یارانه دار ۲۸۰ هزار تن و صدور ۵۷ مجوز دام و طیور را از دیگر اقدامات این سازمان در طی ۳ سال برشمرد و ابراز داشت: کشتارگاه صنعتی قم تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

طلایی به ۳۱ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع در طول ۳ سال توسط سازمان جهاد کشاورزی با حدود ۶۲ میلیارد تومان و ۹۰۰ نفر اشتغال خبر داد.

وی با بیان اینکه در سه سال دولت ۳۳ و نیم میلیارد تومان برای آبیاری در استان هزینه شده است، تصریح کرد: دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۷ میلیون کمک بلاعوض می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم همچنین گفت: ۲۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان در طول سه سال دولت تدبیر و امید توسط سازمان جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار