مسولان اداره کل راه و شهرسازی پاسخگو باشند؛
یکی از جاده‌های مواصلاتی شهر نخستین‌ها جاده مسجدسلیمان به اهواز است که نه تنها این شهرستان را به مرکز استان خوزستان متصل می‌کند بلکه هموطنان ساکن در شهرستان‌های لالی و اندیکا در شمال خوزستان نیز باید با گذر از این مسیر به اهواز بیایند. این مسیر همواره شاهد حوادث ناگواری بوده است و هر از چندگاهی اخبار تلخی از حوادث این مسیر در رسانه ها منتشر می شود
کد خبر: ۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 27 April 2015
مردم دنیا به ویژه ایرانی‌ها مسجدسلیمان را به عنوان یکی از شهرهای نفت‌خیز کشور می‌شناسند که نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در آن کشف شد، با این که این شهر به عنوان پایتخت نفت ایران معرفی شده ولی باز هم مشکلات زیادی دارد که از جمله می‌توان به راههای ارتباطی آن اشاره کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، یکی از جاده‌های مواصلاتی شهر نخستین‌ها جاده مسجدسلیمان به اهواز است که نه تنها این شهرستان را به مرکز استان خوزستان متصل می‌کند بلکه هموطنان ساکن در شهرستان‌های لالی و اندیکا در شمال خوزستان نیز باید با گذر از این مسیر به اهواز بیایند.

تصادفات رخ به رخ در جاده مسجدسلیمان به اهواز
از جمله مشکلات مسیر مسجدسلیمان به اهواز عرض کم آن است که این موضوع سبب بروز تصادفات زیادی در این جاده شده است، اینها را میثم حسینی یزدی از جوانان شهر مسجدسلیمان بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: هیچ گاه یادم نمی‌رود که این جاده یکی از بهترین دوستانم به نام فرهاد را در سن جوانی از من گرفت.

تک بانده بودن مسیر مسجدسلیمان به اهواز یکی دیگر از مشکلات این جاده است که این جوان مسجدسلیمان عنوان می‌کند و یادآور می‌شود: این موضوع سبب شده که برخی از خودروهایی که از مسیر خود خارج می‌شوند به مسیر مقابل بروند و با خودروهای دیگر به صورت رخ به رخ برخورد کنند که گاهی این تصادفات سبب بروز فاجعه می‌شود.

نداشتن گاردیل در بسیاری از نقاط مسیر و همچنین کمبود علائم راهنمایی رانندگی نیز از جمله عواملی است که بگفته وی در بروز تصادفات این مسیر موثر بوده است.

جاده‌ای شلوغ با تصادفات زیاد
با توجه به این تنها این مسیر تنها راه ارتباطی ساکنان شهرستان مسجدسلیمان، لالی و اندیکا به اهواز است به همین دلیل روزانه هزاران نفر در آن تردد دارند و یکی از جاده‎های پر رفت و آمد خوزستان محسوب می‌شود که علاوه بر آن وجود دانشگاههای گوناگون در این شهرستان‌ها، باشگاه فرهنگی ورزشی نفت مسجدسلیمان و شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان بر رفت و آمد این جاده افزوده است.

اسفندیار صالحپور دیگر شهروند مسجدسلیمانی نیز با تایید این مطلب که مسیر مسجدسلیمان به اهواز یکی از جاده‌های شلوغ خوزستان است، اضافه می‌کند: به علت اینکه این جاده بزرگراه نیست مسافران زیادی را قربانی می‌کند که به تبع آن خانواده‌های بیشتر نیز داغدار می‌شوند.

وی می گوید: بخش عمده‌ای از مسیر مسجدسلیمان به اهواز یک بانده است که یکی از عوامل مهم تصادفات در این مسیر خواهد، این حرف‌ها را شهروند مسجدسلیمان بیان می‌کند و تنها راه کاهش تصادفات و آمار جان باختن مسافران را ساخت بزرگراه می‌داند و ادامه می‌دهد: بیشتر تصادفات به صورت رخ به رخ در این راه اتفاق می‌افتد که سبب مرگ سرنشینان دو خودرو می‌شود.
 
قرار گرفتن در کنار کوه و پرتگاه یکی دیگر از مشکلات مسیر مسجدسلیمان به اهواز است که در گفته‌های صالحپور بیان می‌شود و این شهروند جوان ادامه می‌دهد: در برخی از روزها ریزش کوه در این مسیر رخ می‌دهد که به علت تنگ بودن مسیر راه فراری برای راننده‌ها باقی نمی‌ماند.

جان باختن 20 شهروند مسجدسلیمان
وی به ساخت میان‌بر جاده مسجدسلیمان به اهواز اشاره می‌کند و می‌افزاید: آن طور که مسئولان گفته‌اند اگر این میانبر ساخته شود 40 کیلومتر از مسیر کاسته می‌شود و به طبع آن نیز 40 دقیقه از زمان رفتن به اهواز هم کم خواهد شد که البته کار احداث آن شروع شده ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

دیگر شهروند مسجدسلیمانی که خود را آرش مرادی و 36 ساله معرفی می‌کند در این رابطه می‌گوید: ما سالانه شاهد از دست دادن حدود 20 نفر از شهروندان خود در این مسیر هستیم و هر سال هم این مسئله تکرار می‌شود ولی کسی به داد ما نمی‌رسد که در همین نوروز سال 94 و بعد از سیزده فروردین نیز تصادفات دلخراشی به وقوع پیوسته است.

وی جاده مسجدسلیمان به اهواز را متعلق به حداقل 20 سال پیش می‌داند و اضافه می‌کند: این مسیر بر اساس جمعیت آن زمان و حجم خودروهای آن دوره ساخته شده و پاسخگوی نیاز زمان ما نیست بنابراین مرتب حجم تصادفات در آن افزایش می‌یابد که این را می‌توان از گزارشات پلیس فهمید.
محمدی دیگر شهروند مسجدسلیمانی نیز از مسوولان و نمایندگان مجلس انتقاد می کند و می گوید: انتظار داشتیم مسوولان شهرستان و استان و نماینده ما در مجلس در این زمینه اقدامات جدی انجام بدهند.

در همین رابطه نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم به استاندارد نبودن جاده مسجدسلیمان به اهواز اشاره می‌کند و می‌گوید: چند سال است که توسط مردم و نمایندگان مجلس اعلام شده که جاده اهواز به مسجدسلیمان گنجایش تردد این حجم خودرو‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه طرح احداث میانبر برای نقاط حادثه خیز این جاده به تصویب رسیده است، عنوان می‌کند: متأسفانه راه و شهرسازی و محیط زیست آن قدر این موضوع را به تأخیر انداختند که هر روز شاهد کشته شدن تعدادی از هم استانی‌های خود هستیم.

جلیلی با اشاره به تلفات زیاد این جاده و آثار در آن در مردم استان بیان می‌کند: برخی مدیران استانی و ملی به دلیل ضعف مدیریتی و ناتوانی خود در اجرای برنامه‌ها سبب تداوم این تلفات هستند، مردم نباید قربانی ضعف‌های مدیریتی افراد شوند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور اهواز به مسجدسلیمان به دلیل غیر استاندارد بودن جان انسان‌ها را می‌گیرد، عنوان کرد: در یک بازه 8 ماهه در سال گذشته 20 نفر در این جاده کشته شدند و این انصاف نیست در استانی که قرار است موتور مولد اقتصاد کشور باشد، مردم اینگونه کشته شوند.

وزارت نفت به تعهدات خود عمل کند
سید شکرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس نیز یکی از راههای مرگبار خوزستان را جاده اهواز مسجدسلیمان اعلام می‌کند و می گوید: بخش از ساخت و بازسازی این مسیر بر عهده وزارت نفت است که این وزارتخانه باید به تعهد خود عمل کند و یک کار خیر برای این شهر نفتخیز انجام دهد.

نفت مسجدسلیمان تمام ایران آباد کرد این بخش دیگری از سخنان عضو مجمع نمایندگان خوزستان است که بیان کرد و ادامه می‌دهد: امیدوارم وزارت نفت به تعهد خود عمل کند و مسیر از ملاثانی تا مسجدسلیمان را 2 بانده کند که استاندار محترم در حال پیگیری می‌کند و بر انجام این کار تاکید دارد.

اما پیگیری‌های ما برای شنیدن حرف‌ها و توضیحات مسئولان راه و شهرسازی خوزستان از هفته گذشته تا کنون به نتیجه‌ای نرسید و خبرنگار ما با وجود پیگیری هایی که انجام داد نتوانست پاسخ مسوولان مربوطه را در این زمینه دریافت کند. تابناک خوزستان، آمادگی دارد که پاسخ و توضیحات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و سایر مسوولان مربوطه را در این زمینه منعکس کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
آفرين تابناك خوزستان مطالبات مردم را پيگيري كن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار