تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
بهترین مکان های قابل استفاده برای گردشگران با دیواری از سنگ و سیمان محصور شده و با دربی که قفل و زنجیر است، دسترسی را غیر ممکن می کند ضمن اینکه در کنار این درب تابلویی بزرگ هم گذاشته شده و این منطقه را ملک شخصی و کشاورزی اعلام می کند.
کد خبر: ۲۸۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 22 August 2016
منطقه زیبای گردشگری «رود رونه» در ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان باشت قرار دارد، که حقیقتا نمایی زیبا و دلنشین از مناظر کم نظیر جنوب در دامنه قلل سترگ کوه «خامی» که برف زمستانی آن و آب چشمه‌هایش در فصول سال به صورت آبشارگونه و با طی مسیری بسیار دل انگیز و با طراوت رودی کم نظیر رابه نام «رود رونه»، جاری ساخته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با وجود فصل گرم سال نشستن در زیر سایه درختان این منطقه ، هوایی خنک و دل انگیز را برای گردشگران به ارمغان می اورد.
اما ورود به بخش های بالاتر این منطقه برای همگان، با توجه به صعب العبور بودن جاده دسترسی، بسیار سخت و خطرناک است و گردشگرانی که از جاده خاکی این منطقه وارد می شوند با طی مسافتی حدود 500 متر باید متوقف شوند و از سایه درختان و مکان های قابل نشستن آن در همین پایین دست استفاده کنند.
این درحالی است که بهترین مکان های قابل استفاده برای گردشگران در قسمت های پایین منطقه ،با دیواری از سنگ و سیمان محصور شده و با دربی که قفل و زنجیر است، دسترسی را غیر ممکن می کند ضمن اینکه در کنار این درب تابلویی بزرگ هم گذاشته شده و این منطقه را ملک شخصی و کشاورزی اعلام می کند.
از طرف دیگر از لحظه ورود به جاده دسترسی به منطقه، با وجود مسافت کم و حداکثر سه کیلومتری ، کیفیت بسیار پایین جاده شما را نسبت به حضور مجدد به این منطقه و همچنین تبلیغ آن برای دیگران ، دلسرد می کند!

حال این سئوال پیش می آید که آیا مسئولان به حل چنین موضوعاتی فکر نکرده اند ؟ و اینکه اگر منطقه ای از طرف دولت گردشگری اعلام می شود نباید بتواند معارضات ملکی آن را حل کنند؟ و یا اینکه اگر ملک شخصی است و قابلیت گردشگری دارد چرا بخش خصوصی را با دادن تسهیلات، ترغیب به سرمایه گذاری در بخش گردشگری این منطقه نمی کنند؟
و مهمترین موضوع ،طول کم و حداکثر سه کیلومتری جاده دسترسی به این منطقه چرا زیرسازی و آسفالت نشده است؟
حال باید دید مسئولین استانی که رئیس جمهور در سفر اخیر بر روی موضوع گردشگری آن تاکید می کند، تا چه میزان بر روی چنین پتانسیل هایی کار می کنند؟
آنچه به نظر می رسد این است که مسئولین ،وقتی صحبت از مناطق گردشگری می کنند ، فقط یکی ،دو ماه از فصل بهار را در نظر می گیرند که البته در آن مواقع از سال همه جای طبیعت قابلیت گردشگری دارد!

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار