مدت‌هاست موضوع شترهای کنار جاده در استان سیستان و بلوچستان و خطراتی که در سوانح رانندگی خصوصا در هنگام شب ایجاد می‌کنند مطرح است. استفاده از کاور شبرنگ، پلاک‌کوبی برای شناسایی مالک و هویت آن‌ها از راهکارهایی است که هنوز به طور جدی در کاهش سوانح رانندگی موثر نبوده است.
کد خبر: ۲۸۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 21 August 2016
برخورد همزمان دو دستگاه خودروی سواری وانت و پژو با دونفرشتر در کیلومتر۷۰محور دلگان به ایرانشهر در شب گذشته چند مصدوم به جا گذاشت. مردم مصدومین را قبل از رسیدن امبولانس به بیمارستان منتقل کرده بودند.
تصادف با شتر+ تصاویر

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محورهای مواصلاتی استان خصوصا در مناطق جنوبی و ایرانشهر همواره با خطر تصادف با شترهای سرگردان در جاده روبرو بوده است. محمد میرمرادزهی راننده 65 ساله اهل خاش می‌گوید پدیده شترهای سرگردان مربوط به امروز و دیروز نیست، من 18 ساله بودم و شاگرد شوفر، آن موقع هم این شترها حادثه ساز بودند، ولی نه به این شدت. به گفته وی از بندر عباس که به سمت جاسک و انگوران و چابهار می‌آیید این شترها هستند. در اطراف ایرانشهر بیشتر هم هستند.

به گفته رئیس اداره‌ی ایمنی ترافیک و حریم راه‌های راه و شهرسازی ایرانشهر حدود 70 درصد تصادفات محور ایرانشهر تا مسجد ابوالفضل تصادف برخورد با شتر است. در این راستا دوره آموزشی و توجیهی نصب گردنبندهای فسفری شب رنگ به 200 نفر از ساربانان، دهیاران و معتمدین منطقه بزمان جهت کاهش تصادفات جاده‌ای از برنامه‌هایی بوده که از طریق این اداره‌کل در جنوب استان برگزار شده است.همچنین در 4 نقطه از محور «ایرانشهر - بم» که بیشترین تصادف برخورد با شتر منجر به فوت را شاهد هستیم، نصب تابلوی سولار چشمک‌زن آشکارسازی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کارشناسان معتقدند نصب گردنبندهای شب رنگ فسفری با رنگ‌های سبز، قرمز، نارنجی و سفید به گردن شترها با هدف کاهش تصادفات برخورد خودرو با شتر از اقدامات کم‌هزینه و زودبازده در محورهای حوزه‌ی استحفاظی این اداره‌کل است.

تصادف با شتر+ تصاویر
تصویر سانحه دیشب
تصادف با شتر+ تصاویر

تصویر سانحه دیشب


سایرتصاویر آرشیوی:
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
تصادف با شتر+ تصاویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار