نامزد انتخابات آتی آمریکا در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود، خیالبافی‌هایش در خصوص مذاکره با ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۲۷۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 14 August 2016
به گزارش افکارنیوز، وبسایت «دموین رجیستر» با انتشار یادداشتی به قلم «کتی اوبرادویچ» نوشت: هیلاری کلینتون هفته گذشته به شهر «دموین» در ایالت آیووا آمد و در یک سخنرانی 20 دقیقه ای در خصوص طرح های اقتصادی خود، به طور صریح سخن گفت. سخنان وی در مقایسه با سخنان دونالد ترامپ در بازدید از این شهر قابل توجه بود.
سخنرانی ترامپ سرشار از شعارهای سیاسی و سخنان بداهه بود. بیشتر سخنان وی در خصوص مسائل تجاری و روابط خارجی بود. او سخنرانی خود را با دادن وعده هایی گزاف آغاز کرد. او در ادامه روش خود را در مذاکره با ایران و برچیدن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور اعلام کرد. او معتقد است درخصوص آزادسازی 150 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایرانی ها، چانه زنی های بیشتری لازم است.
ترامپ در این سخنرانی با بیان سخنانی مضحک درخصوص مذاکره با ایران به رویاپردازی پرداخت و مدعی شد: «ما با این توافق، ایران را قدرتمندتر کرده ایم. حال می خواهیم 150 میلیارد دلار به آنها بپردازیم. من هرگز این کار را انجام نخواهم داد. من به آنها خواهم گفت متأسفم! ما پولی نداریم به شما بدهیم. ما پول نداریم!»
وی در ادامه خیال‌پردازی هایش در خصوص مذاکره با ایران گفت: «اگر دوباره بخواهم با ایرانی ها وارد مذاکره شوم، در ابتدا می گویم گروگان های ما را آزاد کنند و سپس بر سر میز مذاکره بنشینند. شما ایرانی ها را می شناسید. آنها مذاکره کنندگان قابلی هستند. آنها 100 درصد با این خواسته مخالفت می کنند و می گویند: "نه، به هیچ وجه!" در این صورت به آنها خواهم گفت شما باید این کار را انجام دهید. شما نمی توانید بدون آزاد کردن گروگان ها، با ما وارد مذاکره شوید. آنها باز هم مخالفت می کنند و در این لحظه من اتاق مذاکره را ترک می کنم و می گویم: بای بای! خوش باشید!»
ترامپ در ادامه رویاپردازی‌های بچگانه اش، مدعی شد: «به شما تضمین می دهم پیش از اینکه هواپیما به آمریکا بازگردد، آنها خواهند گفت: "با کمال میل!" شاید می پرسید چرا؟ به این خاطر که من آنها را تهدید کردم و گفتم اگر پیشنهاد من را قبول نکنند، تحریم ها را دو برابر خواهم کرد. سپس آنها مطیعانه بر سر میز مذاکره خواهند نشست.»
او در ادامه سخنان مضحک و بی اساس خود مدعی شد: «سپس به آنها خواهم گفت: رفقا مشکلی پیش آمده است! ما حدود 20 هزار میلیارد دلار به شما بدهکاریم. ما می خواهیم این پول را به شما پس بدهیم. چقدر بد! من شب ها از غصه بازگرداندن این پول به شما خوابم نمی برد؛ اما چه کنیم؟! پول نداریم. هیچ پولی نداریم. ما قادر نیستیم بدهی 150 میلیارد دلاری شما را بازگردانیم. هیچ پولی اینجا نیست!»
150 میلیارد دلار بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های آمریکایی است که به موجب تحریم های بین المللی از دسترس ایرانی ها خارج شده است. بر اساس توافق هسته ای ایران، این دارایی های بلوکه شده باید به این کشور بازگردد.
ترامپ در حالی به رویاپردازی های بچگانه خود درخصوص مذاکرات مجدد با ایران می پردازد که بارها و بارها اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات، توافق هسته‌ای ایران را پاره خواهد کرد.
دموین رجیستر در پایان نوشت: در واقع، کلینتون برای رقابت با ترامپ لازم نیست کاری انجام دهد. او تنها می تواند ساکت در کناری بایستد و بگذارد ترامپ به سخنان مضحک و جنجالی خود ادامه دهد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
ترامپ اسکیزو فرنی گرفته . پسر من هم مریضه از این حرفا میزنه
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
دلم برای مردم غافل آمریکا میسوزد که موجود پستی مانند ترامپ را در گزینه های انتخاب خود قرار داده اند!!
پاسخ ها
kamangir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
اگه راست میگین احمدی نژادی که به مراتب بدتر از ترامپ هست را به سزای اعمالش برسونید ؛ بازم اگه ترامپ حرفی میزنه قصدش رساندن سود به مردمشه نه اینکه کاری کنه که اثرات سوئش از حمله ی اعراب به ایران بدتر باشه !!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
میگه آیا ترامپ میدونه زززررررشک چیه؟؟خخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
اما دل من برای خودمان میسوزد که جماعتی داریم دلواپس همان کاری را در داخل میکنند که ترامپ ونتانیاهو وشیوخ شکمباره عرب در خارج علیه برجام میکنند .
من از بیگانگان دیگر ننالم
که بامن هرچه کرد این آشنا کرد
من از عمال آمریکا چه نالم
که باند دلواپسان بدتر جفا کرد
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
دمش‌گرم . حرف منطقی زده . ایران همین الانشم با وجود تحریم ها نشست سر مذاکره ..دید کل کشور داره ورشکسته میشه مجبور شد ‌. مطن باش تحریم دوبرابر بشه هرکاری امریکا بخواد ایران انجام میده
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
مطمئنم هیچ آمریکایی عاقلی به این آقا رای نمیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
اینجورکه معلومه بهضی ازهم وطنانمون هم اسکیزوفرنی دارن.روحانی چه گلی به سرتان زد که....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار