مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از رشد پنج درصدی آمار دانش‌آموزان دوره ابتدایی در یزد خبر داد و گفت: این رشد حاصل از افزایش مهاجرت به استان یزد است.
کد خبر: ۲۷۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 14 August 2016

به گزارش تابناک یزداحمد شیرزاد  در جلسه شورای آموزش و پرورش در تالار اندیشه استانداری یزد با اشاره به حضور فرهنگیان عضو در شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: در صدد افزایش میزان مشارکت شوراها در اداره مدارس استان یزد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان نیز در شوراهای اسلامی روستاها مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: انتظار ما از همکاران عضو شوراها این است که به دلیل اعتماد مردم به آنها، هم مردم و هم دیگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را به همکاری با آموزش و پرورش ترغیب کنند.

شیرزاد یادآور شد: کمکی که آموزش و پرورش از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا طلب می‌کند، کمک در راستای استفاده از ظرفیت‌های بیرونی آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش سرمایه‌هایی دارد که هنوز نتوانسته از آنها استفاده کند و از جمله آنها املاک این اداره در سراسر استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: قانون به آموزش و پرورش اجازه داده املاک بلااستفاده خود را در مناطق مختلف استان تبدیل به احسن کرده و به فروش برساند و درآمد آن را در همان شهر یا روستا صرف پروژه‌های آموزشی کند اما روندی که باید برای این مسیر طی کند طولانی است و امیدوار به همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجتمع‌های احداث شده در سال گذشته بیان کرد: در احداث این مجتمع‌ها حق آموزش و پرورش به درستی ادا نشده زیرا طبق قانون هر مجتمع 200 واحدی نیاز به یک مجتمع آموزشی دارد و ما انتظار داریم در پروژه‌های کوچکتر نیز سرانه فضاهای آموزشی در نظر گرفته شود.

شیرزاد خاطرنشان کرد: ظرفیت مدارس نیز در جوار مجتمع‌ها تکمیل است و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم ضمن اینکه امسال در دوره ابتدایی جزو پنج استان اول کشور به لحاظ جمعیت هستیم زیرا جمعیت دوره ابتدایی استان یزد رشد پنج درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: بخشی از این رشد به خاطر حضور اتباع خارجی و برخی نیز به خاطر حضور مهاجران داخلی است بنابراین بار بزرگ حاصل از مهاجرت‌ها بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی، سازماندهی نیروها در دوره متوسطه، برگزاری جشن‌های آغاز سال تحصیلی و ... در برنامه شورای آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امسال نخستین دوره معلمان دانشگاه فرهنگیان وارد کار می‌شوند بنابراین در بخش ابتدایی به جز چند نقطه محدود کمبود نیرو در مقطع ابتدایی نخواهیم داشت.

شیرزاد از برنامه‌ریزی برای پایه دهم تحصیلی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کتاب‌های سال دهم به تازگی تدوین شده و کتاب‌هایی با محتوای جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان در نظر گرفته شده است.

وی در مورد آغاز سال تحصیلی نیز بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود 207 هزار دانش‌آموز در مدارس استان یزد مشغول به تحصیل شوند که طی سه روز جشن غنچه‌ها،‌ شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس در مدارس استان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار