نفر اول گروه تجربی کنکور سراسری ضمن اعلام خوشحالی خود، پرده از تلاش و کوشش خود برداشت.
کد خبر: ۲۷۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 09 August 2016
محمد احمدی، نفر اول گروه تجربی کنکور سراسری در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن ابراز خوشحالی از کسب رتبه اول کنکور تجربی بیان داشت: دانشجوی سال چهارم مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بودم، اما به خاطر علاقه به رشته پزشکی از ادامه تحصیل انصراف دادم.

وی که ساکن شهرستان تربت جام است، ادامه داد: در لحظه اعلام نتایج سر کلاس درس جهت تدریس بودم، که مادرم با من تماس گرفت و خبر اول شدن در کنکور را به من داد.

احمدی با تاکید بر زحمات زیاد خود بیان داشت: خیلی زحمت کشیدم، اما همه چیز لطف خدا بود.

نفر اول گروه تجربی کنکور سراسری در پاسخ به انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل خاطرنشان کرد: بین پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی دودل هستم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
علاقه خیلی مهمه ولی مهمتر پول و درآمد رشته های تخصص پزشکی است که با رشته برق اصلا قابل قیاس نیست
کاش جوانان ما صداقت داشتند و دلیل اصلی گرایش به رشته علوم تجربی را می گفتند
ولی همه از علاقه دم می زنند و صحبتی راجع به اصل ماجرا نمی کنند البته باید ایشان را به خاطر دور اندیشی که داشته اند و عاقبت کار رشته ای مثل برق را در نظر گرفته اند تحسین کرد ولی واقعیت این است که دلیل اصلی گرایش شدید و قابل توجه به علوم تجربی در سالیان اخیر بیکاری و کساد رشته های انسانی و مهندسی و زبان و هنر است. حتی رشته های پروتز و فیزیو تراپی و پرستاری و ضعیت درامدی شان به مراتب بهتر از مهندسانی است که با مشکب اشتغال مواجه اند.
لذا بهتر است دوستان دلیل اصلی را بگویند و همه چیز را به علاقه حواله نکنند.
این موضوع برای مسئولان نیز درسهای زیادی دارد که بدانند حقوق و کارانه های نجومی در جامعه پزشکی و زیر مجموعه های وزارت بهداشت و تفاوت معنادار درامدی آنها با سایر اقشار جامعه چگونه می تواند الگوی انتخاب و گرایش ها و اولویت های جوانان و مردم کشور را تغییر بدهد و دارای اثرات و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سالیان آتی باشد. لذا با شعار دادن و اجبار در طرح های آبکی همچون هدایت تحصیلی آموزش و پرورش نمی توان مردم را مجبور به تغییر انتخاب ها کرد بلکه باید سیاست های دستمزد و برنامه ریزی نیروی انسانی کلان کشور به سمتی برود که عدالت و موازنه منطقی پرداخت در رشته ها و مشاغل مختلف وجود داشته باشد و مسائل مادی و آینده شغلی باعث نشود که همه مردم بدون توجه به علاقهو و استعداد خود و نیاز کشور بخواهند وارد زیرشاخه های یک رشته خاص شوند.
امیدواریم مسئولان علائم تغییر و زنگ های هشدار را شنیده باشند به ویژه دوستان وزارت بهداشت ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار