بخشدار زارچ یزد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و زیست محیطی مختلف روستای دربید، از ثبت سرو 2500 ‌ساله‌ی این روستا در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 09 August 2016
به گزارش تابناک یزد،«امیرصادقی مقدم» در مورد روستای زیبا و خوش آب و هوای دربید از توابع بخش زارچ، اظهار کرد: روستای دربید از دو روستای کوچک‌تر به نام‌های طامهر و دربید تشیکل شده است.

وی مناظر طبیعی و بکر را از جمله ویژگی‌های طبیعی روستای دربید دانست و بیان کرد: اخیراً سرو بزرگ روستای دربید با بیش از 2500 سال قدمت به ثبت ملی رسیده است.

بخشدار زارچ در ادامه آسیاب‌آبی و قلعه سنگی را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری روستای دربید عنوان کرد و ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بحث رونق روستاهای کشور مطرح شده است که در استان یزد نیز روستای دربید در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

صادقی‌مقدم با اشاره به وجود گونه‌های مختلف جانوری نظیر خرگوش،‌ آهو،‌ بزکوهی،‌ کفتار و گرگ در روستای دربید،‌ تنوع حیات وحش را از دیگر ویژگی‌های این روستا ذکر و خاطرنشان کرد: روستای دربید با جمعیتی بالغ بر 50 نفر در فاصله 32 کیلومتری مرکز شهرستان یزد قرار دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود بیش از 15 هکتار سطح زیرکشت،‌ قنات زنده، وجود نمونه‌ی کوچکی از غار علی‌صدر که دارای آب شیرین است هم‌چنین حیات سه درخت سرو با قدمت‌های 2500 سال،‌ 900 و 500 ساله، از دیگر ویژگی‌های گردشگری روستای دربید از توابع بخش زارچ در شهر یزد است.

بخشدار زارچ با بیان این‌که خوشبختانه با اقدامات فرهنگی و معرفی‌های انجام شده، روستای دربید در برخی از فصول سال، میزبان گردشگران خارجی از کشورهای مختلف است، یادآور شد: استانداردسازی جاده روستای دربید از ضرورت‌های توسعه این روستا محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار