کد خبر: ۲۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 04 August 2016
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون العالم از پیشروی تازه ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان در غوطه غربی واقع در حومه دمشق تا مسافت یک کیلومتری منطقه فاصل بین داریا و معظمیه الشام خبر داد.

این پیشروی جدید بر گستره سپر امنیتی در اطراف دمشق می افزاید. گروه های مسلح تروریستی مستقر در داریا واقع در غوطه غربی دمشق به خوبی بر اهمیت و نتایج این پیشروی استراتژیک ارتش سوریه واقف هستند. 

پیشروی ارتش تا مسافت یک کیلومتری برای پایان یافتن آرزوها و نقشه های افراد مسلح در ایجاد یک راه نفوذ میان داریا و همسایه آن المعظمیه کافی است چرا که دیگر امکانی برای نفوذ و رساندن کمک های تسلیحاتی و انسانی برایشان غیر ممکن خواهد شد.

در منطقه داریا چند گروه تروریستی وجود دارد که بارز ترین آن گروهک اتحاد اسلامی اجناد الشام ، گردان موسوم به شهدای اسلام و جبهه النصره (جبهه فتح الشام) است. 

نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی از سمت غرب در این منطقه توقف زیادی نداشتند و به پیشروی های بیشتر خود در منطقه ادامه دادند و هدف آینده آنها نیز منطقه استراتژیک دیگری خواهد بود تا کلیدی برای آزاد سازی مناطق دیگر باشد و این در حالی است که افراد مسلح تروریست در خطوط مقدم خود شکست مواضع شان را بسیار نزدیک می بینند لذا چاره ای جز عقب نشینی البته پس از ویران کردن ساختمان هایی که در آن مستقر بودند را نداشتند.

علی مقصود، افسر باز نشسته ارتش سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه با قطع کردن خطوط کمک رسانی و جلوگیری از رسیدن هرگونه تجهیزات به تروریست ها مرحله نهایی و سرنوشت ساز را شروع کردند و در این راستا باید محور فصول الاربعه را به طور کامل به تصرف در آورده و در ادامه به اطراف دانشگاه بلال حبشی برسند تا منطقه داریا را از دو جهت محاصره کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار