رسانه های ترکیه شب گذشته از محاصره پایگان نظامی "اینجرلیک" این کشور از سوی نیروهای امنیتی و برقراری مقررات منع آمد و شد در آن خبر دادند.
کد خبر: ۲۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 31 July 2016
پس از کودتای نافرجام در ترکیه ، دولت اردوغان تدابیر شدید امنیتی را در برابر برخی از ارتشیان و پایگاههای آن ها  و همچنین طرفداران فتح الله گولن به اجرا گذاشته است.
پایگاه اینجرلیک ترکیه که یکی از پایگاه های مهم هوایی امریکا در منطقه است هم شامل این تدابیر شده است چرا که دولت ترکیه این پایگاه را محل فرماندهی کودتا بر علیه خود می داند و ارتش آمریکا را در این کودتا دخیل می داند.
گروه بین الملل مشرق- رسانه های ترکیه شب گذشته از محاصره پایگان نظامی "اینجرلیک" این کشور از سوی نیروهای امنیتی و برقراری مقررات منع آمد و شد در آن خبر دادند.

بنابر این گزارش، صدها نظامی ترک با پشتیبانی واحدهای زرهی کلیه ورودیها و خروجی های پایگاه اینجرلیک را تحت کنترل گرفته و از تردد ها جلوگیری بعمل آورده اند. به گفته منابع رسانه ای این اقدام در واکنش به احتمال کودتای دوم در این کشور صورت گرفته است. پایگاه اینجرلیک مرکز فرماندهی نظامی ناتو و ارتش آمریکا در منطقه می باشد. گفته می شود هواپیماهای کودتاچیان ترکیه از این پایگاه عملیات خود برای ساقط کردن دولت اردوغان را سازماندهی و هدایت می کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار