مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 300 تن مرغ منجمد در بازار استان خبر داد و گفت: تا زمان به تعادل رسیدن قیمت مرغ گرم، توزیع مرغ منجمد ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۶۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 30 July 2016
علی لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی از عید فطر تاکنون بیش از 240 تن مرغ منجمد در بازار استان توزیع کرده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ گرم در استان گفت: تا زمانی که قیمت مرغ به تعادل برسد با توزیع مرغ منجمد مورد نیاز بازار را مدیریت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، قرار است فردا یک‌شنبه 10 مرداد 120 تن مرغ گرم در بازار استان توزیع شود که انتظار می‌رود با توزیع این میزان مرغ گرم شاهد به تعادل رسیدن قیمت این محصول پرمصرف در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

لاهوتی در ادامه از توزیع 300 تن مرغ منجمد در بازار خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 240 تن مرغ منجمد توزیع کردیم و ظرف روزهای آینده 150 تن مرغ منجمد نیز توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمان اعلام قیمت متعادل مرغ گرم، مرغ منجمد در بازار توزیع می‌کنیم و پس از آن تزریق مرغ به بازار متوقف می‌شود، گفت: هدف دولت از توزیع مرغ منجمد در بازار کسب سود اقتصادی و فروش بیشتر نیست، بلکه حمایت از مصرف‌کننده و جلوگیری از زیان مصرف‌کننده از اهداف اصلی توزیع این نوع مرغ در بازار است.

لاهوتی اضافه کرد: مرغی که در بازار به قیمت 8 هزار و 700 تومان به فروش می‌رود را به منظور حمایت از مصرف‌کننده به قیمت 4 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسانیم اما مرغ منجمد در استان مظلوم واقع شده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کیفیت مرغ منجمد گفت: هیچ مرغی، مرغ منجمد نمی‌شود، به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد و از فرآیند کشتار تا زمانی که به دست عاملین فروش برسد بهداشت این محصول پروتئینی کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: مرغ در دمای 40- درجه فریز شده و اگر آلودگی وجود داشته باشد در این دما از بین می‌رود، ضمن اینکه مرغ منجمد در دمای 18- درجه نیز نگهداری می‌شود.

لاهوتی ادامه داد: مرغ منجمد دارای یکسال تاریخ مصرف است در صورتی که مرغ گرم دو تا سه روز تاریخ مصرف دارد.

وی عنوان کرد: مرغ منجمد زیر یک کیلو و 500 گرم مرغ سبز محسوب می‌شود و در این نوع مرغ منجمد هیچ‌گونه آنتی‌بیوتیکی استفاده نمی‌شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قیمت و کیفیت مرغ منجمد مناسب برای حمایت از مصرف کننده است.

وی با اشاره به اینکه برای توزیع مرغ منجمد با مشکلی مواجه نیستیم، افزود: فروش مرغ منجمد به جای مرغ گرم یکی از نگرانی‌های ما بود که با نظارت ناظرین این مشکل برطرف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار