نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی از پروژه پتروشیمی دهدشت بازدید کردند.
کد خبر: ۲۶۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 29 July 2016
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌زودی پیمانکار اجرای پتروشیمی دهدشت مشخص می‌شود گفت: تا پایان مرداد ماه امسال تکلیف پتروشیمی دهدشت مشخص و عملیات اجرایی و تجهیزکارگاه آن شروع می‌شود.
عدل هاشمی‌پور در حاشیه این بازدید به راه‌اندازی و بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران تا سه سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: با جلسات متعددی که هلدینگ خلیج فارس داشتیم کلیه کارهای مربوط به انجام مناقصه پتروشیمی دهدشت صورت گرفته و این مناقصه تا سه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فاینانس و منابع مالی آماده شده است افزود: بعد از مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی به صورت E.P.C.F یعنی مهندسی تهیه کالا، اجرا و تامین مالی با ضمانت هلدینگ خلیج فارس انجام می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وضعیت موجود و عملیات اجرایی خط انتقال آب به پتروشیمی دهدشت راضی نیستم خاطرنشان کرد: برای اجرای خط لوله انتقال آب به پتروشیمی دهدشت از رودخانه مارون تصمیم و اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به اینکه کارخانه سیمان سپوی دهدشت در نزیکی پتروشیمی قرار دارد و نیاز به تامین این کارخانه نیز وجود دارد بنابراین در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی ظرفیت خط انتقال آب به پتروشیمی دهدشت را افزایش و یک انشعاب آن را به کارخانه سیمان سپو انتقال می‌دهیم.

وی با بیان اینکه به‌زودی پیمانکار اجرای پتروشیمی دهدشت مشخص می‌شود تصریح کرد: با توجه به قول‌هایی که داده بودم تا پایان مرداد ماه امسال تکلیف پتروشیمی دهدشت مشخص و عملیات اجرایی و تجهیزکارگاه آن شروع می‌شود.
کارخانه سیمان سپوی دهدشت راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه سرمایه‌گذار کارخانه سیمان سپو نزدیک به ۹۰ میلیون یورو برای ادامه کار فراهم کرده است گفت: از نیمه دوم مرداد ماه امسال عملیات عملیات اجرایی کارخانه سیمان سپو شروع می‌شود.

عصر امروز نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای راه‌اندازی کارخانه سیمان سپوی دهدشت فرصت ۶ ماهه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفتیم.

عدل هاشمی‌پور با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذار کارخانه سیمان سپو آماده شده است، گفت: سرمایه‌گذار نزدیک به ۹۰ میلیون یورو برای ادامه کار کارخانه سیمان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه قرار است سرمایه‌گذار در مرحله اول بدهی بانکی این پروژه را پرداخت کند، افزود: از نیمه دوم مرداد ماه امسال عملیات بر روی معدن کارخانه سیمان سپو و همچنین عملیات اجرایی داخل کارخانه شروع می‌شود.

هاشمی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارخانه سیمان سپوی دهدشت در نزیکی پتروشیمی قرار دارد و نیاز به تامین آب این کارخانه نیز وجود دارد بنابراین در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی ظرفیت خط انتقال آب به پتروشیمی دهدشت را افزایش و یک انشعاب آن را به کارخانه سیمان سپو انتقال می‌دهیم.

وی به اهمیت اقتصاد مقاومتی در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پتروشیمی و کارخانه سیمان سپو دهدشت در نزدیکی هم قرار دارند برای انتقال گاز مورد نیاز بهتر است از یک خط انتقال استفاده شود که با هماهنگی شرکت گاز استان این کار در حال انجام است.

هاشمی‌پور عنوان کرد: محصول تولیدی کارخانه سیمان سپوی دهدشت خوشبختانه سیمان سفید است که هم مصرف داخلی دارد و هم می‌توان آن را صادر کرد./فانوس زاگرس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
حرف بی عمل نمایند ه مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار