کد خبر: ۲۶۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 29 July 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از ظهر امروز دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از قضات دادگستری استان و همچنین مسؤولانی از پلیس اماکن و البته با همراهی و حضور خبرنگاران از وضعیت کار و فعالیت‌ چندین بنگاه معاملاتی خودرو در بلوار عدل یاسوج بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید سرزده که دادستان با پای پیاده بنگاه‌های معاملاتی خودرو از ابتدای بلوار عدل تا انتهای آن را مورد بازدید قرار داد، نکات جالبی مشاهده شد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مهرداد کرمی دادستان استان طبق قولی که به خبرنگاران داده بود بنگاه‌ها را مورد بازدید قرار داد و دفاتر و اسناد آنها را به صورت دقیق بررسی کرد.

دادستان در این بازدید چنین وضعیتی را فاجعه نام گذاشت و گفت: وضعیت ترافیکی که برای رفت و آمد ایجاد شده، خود مشکلی بزرگ است که پیگیر آن خواهیم بود.

وی در این دیدار که رئیس اتحادیه صنف بنگاه‌داران هم حضور داشت، انتقادات جدی به این صنف و اتحادیه را وارد دانست و گفت: بیشتر این مشکلات مربوط به خود شماست که نظارت را کاملا تعطیل کرده‌اید.

در برخی از بنگاه‌ها بنری نصب شده بود که در آن از مشتری خواسته شده بود ابتدا سند خودرو ارائه کرده و بعد سلام کنند که دادستان از بنگاه‌داران خواست این بنرها را پایین بکشند تا به سنت اسلامی و حسنه سلام خدشه وارد نشود.

این بنرها در حالی نصب شده بود که بیشترین شکایت مردم از بنگاه‌داران مربوط به اسناد و خدشه‌دار بودن اقدامات آنها در بحث اسناد بود.!!

اما جالب‌ترین نکته این بود که بعد از حضور دادستان در هر یک از بنگاه‌ها، هیچ صاحب بنگاهی حضور نداشت و مباشران و کارگران بنگاه‌ها وانمود می‌کردند که صاحب بنگاه همین الان بنگاه را برای انجام کاری ترک کرده که این فرار بنگاه‌داران از رویارویی با دادستان جالب توجه بود.!!!

جالب‌تر از همه این که وقتی دادستان و قاضی از آنها طلب اسنادی همچون پروانه کسب می‌کردند، ادعا می‌شد که پروانه و سایر مدارک را برای امنیت بیشتر به خانه برده‌اند که معلوم می‌شد بسیاری از آنها مدارک مورد نیاز برای بنگاه‌داری را ندارند.

ساختمان بنگاه‌ها بیشتر به اتاق‌های تنگ و تاریک همانند بازداشتگاه‌ها شبیه بود تا بنگاه و به غیر از یک مورد هیچکدام جایگاهی برای پارک کردن خودروها در محل بنگاه نداشتند.

در حین بازدید دادستان برخی از افراد متفرقه با سر و وضع‌های خاص در حال نوشیدن چای و یا بازی شطرنج بودند که دادستان از آنها خواست محل را ترک کنند.

برخی از ارباب رجوع در این بازدید مدعی بودند که این افراد که برخی از آنها شکل و ظاهر اراذل و اوباش را دارند، ایجاد مزاحمت می‌کنند و یا منجر به درگیری و نزاع می‌شوند.

یکی از نکات جالب توجه دیگر عدم استفاده بنگاه‌داران از مهر برجسته در دفاتر معامله و همچنین نبود کد رهگیری بود که دادستان نسبت به این موضوع تذکر داد.

در پاره‌ای از موارد که مسؤولان صنف و اتحادیه بنگاه‌داران خواستار توضیح بودند، حرف آنها توسط دادستان قطع می‌شد با این عنوان که خود شما باید در دستگاه قضایی پاسخگوی کم‌کاری‌های منجر به بی‌قانونی باشید.

اما شاید از همه جالب‌تر سؤالات حقوقی بود که مهرداد کرمی دادستان از بنگاه‌داران داشت و به غیر از یک نفر هیچ کدام جوابگوی سؤالات پیش پا افتاده حقوقی این مسؤول قضایی نبودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیچ یک از بنگاه‌داران نمی‌دانستند که موارد فسخ معامله چیست و از موارد و شرایط اولیه معامله هیچ اطلاعی نداشتند.

نکته جالب اینکه وقتی دادستان از آنها سؤالاتی می‌پرسید، به صورت انشاوار جواب‌هایی سر بالا می‌دادند که با لبخند تلخ دادستان و قضات همراه رو‌به‌رو می‌شد.

یکی از ارباب رجوع در گفت‌وگو با خبرنگار ما این نوع فعالیت در بولوار عدل یاسوج را با تیتری مناسب به عنوان فاجعه بلوار عدل نام‌گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سپس دادستان و قضات و نیروهای اماکن نیروی انتظامی از تعدادی بنگاه‌های معاملاتی املاک بازدید کردند که آنها هم مانند دوستان و همکاران خود در بنگاه‌های خودرو وضعیت مناسبی نداشتند.

حال با این وضعیت باید به انتظار نشست و دید که چه موقع سریال این کارها و فعالیت‌های غیرقانونی و نوار این فاجعه در بلوار عدل یاسوج پاره خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار