قرار دادن برخی مواد غذایی و ظروف داخل مایکروویو باعث فعال شدن ترکیبات شیمیایی در آنها و حتی منجر به آتش سوزی می شود.
کد خبر: ۲۶۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 28 July 2016
به گزارش آوای سلامت به نقل ازhuffingtonpostاگر جزو کسانی هستید که مدام سراغ مایکروویو می روید، باید بدانید که از قرار دادن برخی اقلام به داخل این دستگاه باید جدا خودداری کنید.

ظروف ناهار: کیسه ها و ظروف پلاستیکی یا کاغذی ناهار باید به دور از فضای مایکروویو باشند. این ظروف در اثر حرارت منجر به انتشار گازهای سمی شده، و حتی خطر آتش سوزی را در اثر قرار گرفتن داخل گرمای مایکروویو به همراه دارند.

تخم مرغ: برای آب پز کردن تخم مرغ هیچ وقت آن را داخل مایکروویو قرار ندهید چون گرمای شدید داخل این دستگاه باعث متلاشی شدن تخم مرغ و حتی سوختگی دستها و انگشتان می شود.

گوشت یخ زده: اگر ماکروویو شما امکان چرخاندن مواد غذایی در حین پخت را نداشته باشد باعث می ‌شود که گرما به طور مساوی تقسیم نشده و باکتری ‌ها رشد کنند. محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیای آمریکا معتقدند بهترین و مطمئن‌ ترین راه برای یخ‌ زدایی از گوشت قرمز این است که آن را به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید تا به طور همزمان یخ تمام قسمت‌ ها باز شود.

ظروف یک‌بار مصرف: ظروف یک‌بار مصرف نیز مانند ظروف ناهار در حین گرم شدن ترکیبات شیمیایی مضری آزاد کرده و وارد مواد غذایی می ‌کنند. ظروف مناسب برای گرم کردن غذا داخل ماکروویو همان ظروف شیشه‌ ای است.

لیوان حاوی آب: قرار گرفتن طولانی مدت و داغ شدن آب داخل یک لیوان سرامیکی یا شیشه‌ای در ماکروویو مانع از تشکیل حباب ‌هایی می‌ شود که به خنک شدن مایع کمک می ‌کنند. به این ترتیب آب بیش از اندازه داغ شده و زمانی که لیوان تکان داده می‌ شود گرما باعث فوران آب جوش می ‌شود. در واقع ماکروویو وسیله‌ خوبی برای جوشاندن آب یا هر مایع دیگر داخل لیوان نیست.

شیر مادر: گرم کردن شیر مادر در ماکروویو باعث می‌شود که شیر به طور یکنواختی گرم نشود و قطراتی به شدت داغ شده و در دهان حساس نوزادان ایجاد سوختگی کند. علاوه بر این محققان معتقدند که این شیوه‌ گرم کردن شیر مادر باعث می ‌شود که برخی از پروتئین ‌های آن که برای تقویت دستگاه ایمنی نوزاد لازم است از بین برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار