کد خبر: ۲۶۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 28 July 2016

به گزارش تابناک یزد،اعتراضات گسترده مردمی در خصوص آلودگی زیست محیطی محل دفن زباله روستای نمونه گردشگری اسلامیه در شهرستان تفت به ساماندهی این محل منجر شد.

به گزارش ایسنا، پس از بازدید کارشناسی و پیگیری قانونی انجام‌شده توسط اداره محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت، اقدامات عملیاتی در جهت ساماندهی از قبیل پر کردن گود پسماند، تسطیح و مسدود کردن راه‌های ارتباطی توسط مسئولان اجرایی انجام گرفت.

هم‌چنین در این رابطه به‌علت مکان نامناسب دفن  و عدم شرایط لازم از این پس، دفن پسماند در این مکان صورت نمی‌گیرد.

یادآور می‌شود، قدمت روستای اسلامیه به قرن هشتم هجری باز می‌گردد و دارای آثار تاریخی نظیر مسجد جامع، قدمگاه امام رضا(ع)، قلعه‌های تاریخی، آسیاب آبی، غار تاریخی، چشمه تامهر و بافت تاریخی است که از لحاظ فرهنگی و تاریخی حائز اهمیت هستند.

در میان آثار ارزشمند تاریخی این روستا می توان به بافت تاریخی آن اشاره کرد که در جذب توریست نقش موثری دارد و این بافت با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد و بنیاد مسکن احیاء و بازسازی شد.

در روستای تاریخی اسلامیه حدود 2000 نفر زندگی می‌کنند و سبدبافی با ترکه‌های انار از صنایع‌دستی خاص این روستاست.

«غار فراشاه»، یکی دیگر از آثار ارزشمند این روستاست که جزو غارهای مورد احترام زرتشتیان است که در آن آتش مقدس را محافظت می‌کرده‌اند و به نام  «معبد موبدان فیروز» مشهور بوده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار