معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت پیوند عمیق اقتصاد مردم این استان با گردشگری تاکید کرد وگفت: این مهم علاوه بر رونق صنعت توریسم نقش تعیین کننده ای نیز در توسعه همه جانبه استان خواهد داشت.
کد خبر: ۲۶۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 27 July 2016
به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر کهگیلویه وبویراحمد افزود: صنعت گردشگری به دلیل زود بازده بودن و نیاز نداشتن به سرمایه گذاری کلان و اتلاف هزینه های گزاف بهترین و مناسب ترین راه برای رشد اقتصادی ، کسب درآمد و رونق است.
وی تصریح کرد: البته برای تحقق و شکوفایی این ظرفیت ها و تاثیرپذیری این صنعت در اقتصاد مردم در وهله نخست باید زیرساخت ها و امور زیربنایی مربوطه فراهم شود.
نیک اقبالی اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه گردشگری موجود بویژه در زمینه طبیعت گردی در این استان بدلیل همین ضعف زیرساخت ها و مسایل زیربنایی و یا نبود برنامه ریزی منسجم تاکنون کارایی و اثربخشی لازم را برای اقتصاد مردم به دنبال نداشته است.
وی با اشاره به حجم مسافران و گردشگران در سه روز آینده تعطیلات پیش رو به استان بویژ در شهرستان های بویراحمد ودنا خواستار آمادگی کامل ستاد خدمات سفر استان و تمامی دستگاه های عضو برای استقبال و تامین خدمات رفاهی برای خیل مسافران شد.
نیک اقبالی مشکل تامین گوشت مرغ گرم، یخ و نبود سرویس های بهداشتی در اماکن گردشگری و شهرهای سی سخت و یاسوج را یادآور شد و بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش متولیان امر برای تامین این امکانات و کالاهای اساسی برای رفاه حال مسافران تاکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ضمن اعلام امادگی کامل استان برای استقبال از مسافران و گردشگران خواستار همکاری و تامین برخی امکانات و کالاهای ضروری بویژه در تعطیلات سه روز اینده شد.
محمود باقری افزود: شرایط این روزهای حاکم بر بسیاری از استان های جنوبی و حتی مرکزی به دلیل گرمای سوزان و نیز پدیده گردو خاک امکان هجوم و خیل مسافران و گردشگران بیشتری از اقصی نقاط کشور به سوی این استان بویژه شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا را دوچندان خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 14هزار نفر در تعطیلات سه روز عید فطر امسال از جاذبه ها و مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند، افزود: این در حالی است که زیرساخت ها و امکانات موجود به هیچ وجه جوابگوی خیل عظیم مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر امسال نبود.
باقری خواستار تلاش مضاعف و همراهی بیش از پیش اعضای ستاد خدمات سفر استان و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای استقبال و رضایتمندی نسبی مسافران و گردشگران شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز برای گردشگران و مسافران اعم از مرغ کشتار روز و منجمد نیست.
وی از مصرف بیش از سه برابری مرغ گرم در ایام شلوغ سال در شهرهای یاسوج و سی سخت نسبت به دیگر ایام سال خبر داد و گفت: در حالی که میانگین مصرف روزانه در استان کمتر از 20 تن است در سه روز تعطیلات عید فطر امسال بیش از 63 تن کشتار مرغ گرم در طول یک شبانه روز بود.
وی قیمت مرغ گرم را تا پایان روز شنبه 87 هزار ریال و مرغ منجمد را نیز 54 هزار ریال دانست و گفت: با توجه به مشکلات و نوساناتی که در قیمت و تولید مرغ گرم در استان و سایر نقاط کشور بوجود امد احتمال افزایش و یا کاهش این قیمت از اوایل هفته آینده وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیش از 300تفرجگاه طبیعی، حدود 2هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران در طول ایام سال خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار