خبرگزاری دولتی کویت( کونا ) گزارش داده که این کشور به همراه عربستان سعودی شکایتی علیه ایران به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه کردند.
کد خبر: ۲۶۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 27 July 2016
در ادامه اتهام زنی های کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران، این بار عربستان سعودی و کویت به اتهام «تجاوزات دریایی» از ایران به سازمان ملل شکایت کردند.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری دولتی کویت خبر داده که این کشور و عربستان سعودی به اتهام «تجاوزات دریایی»، از ایران به سازمان ملل شکایت کردند.

خبرگزاری دولتی کویت( کونا ) گزارش داده که این کشور به همراه عربستان سعودی شکایتی علیه ایران به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه کردند.

در گزارش این رسانه آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی و کویت اواخر وقت سه شنبه درباره تجاوزات مکرر قایق های نظامی ایرانی به آبهای منطقه مجاور خط تفکیک شده بین عربستان سعودی و کویت، شکایتی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه داد».

در این شکایت با تکرار ادعای تجاوز حریم دریایی کویت و عربستان سعودی، مدعی شده که در آخرین و تازه ترین مورد، یک کشتی و دو قایق تندروی نظامی با پرچم ایران، به حریم دریایی آنها تجاوز کرده است.

به گزارش خبرگزاری کویت، این دو کشور خواستار آغاز مذاکرات بین عربستان سعودی و کویت از یک سو و ایران از سوی دیگر به عنوان طرفین گفتگو به منظور ترسیم و تعیین حدود دریایی جداکننده آب های دو کشور و ایران شدند.

دو کشور همچنین مدعی شده اند که ایران به «درخواست های مکرر» آنها برای مذاکره برای تعیین حدود و ترسیم مرزهای دریایی، هیچ پاسخی نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار