"سیمان نایین" قصه تکراری صنعت اصفهان؛
تابناک: در شرایطی که این واحد تولیدی هم بدهکار است هم طلبکار، 600 نفر از پرسنل آن بلاتکلیف مانده و از کار بیکار شده اند.
کد خبر: ۲۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 26 July 2016
به گزارش تابناک اصفهان، رسانه ها دیروز از تعطیلی کارخانه سیمان نایین خبر دادند. کارخانه ای که به دلیل بدهی اش به شرکت گاز باید تا زمان پرداخت کامل بدهی خود در تعطیلی به سر ببرد.

این کارخانه طبق گفته مسئولان هر 15 روز یکبار با قبض گاز 750 میلیون تومانی مواجه است و باید این رقم را بپردازد ضمن اینکه 2 میلیارد تومان نیز از قبل بدهی دارد. البته شرکت گاز این بدهی را برای کارخانه سیمان نایین به نوعی می توان گفت قسط بندی کرده است و از این کارخانه خواسته در هر بار پرداخت قبوض خود 500 میلیون تومان از بدهی دو میلیاردی خود را نیز بپردازد که گویا این کارخانه تاکنون قادر به پرداخت این بدهی نشده است.

علت عدم پرداخت بدهی از سوی کارخانه سیمان نایین عدم توانایی مالی عنوان شده است اما این در حالی است که کارخانه نایین خود نیز طلبکار مشتریانش است و در این شرایط حدود 9 میلیارد تومان طلب معوق دارد که هنوز آنها را دریافت نکرده است.

 حال در شرایطی که این واحد تولیدی هم بدهکار است هم طلبکار، 600 نفر از پرسنل آن بلاتکلیف مانده و از کار بیکار شده اند.

هرچند وضعیت تولید در کشور به سوی رکود پیش رفته است و واحدهای تولیدی توان کار مانند سابق را ندارند اما باید در نظر داشت که مسئولان کارخانه باید پیش تر از این پیش بینی چنین وضعیتی را با توجه به بدهی خود به شرکت گاز می کردند و با اندیشیدن چاره ای مانع بیکاری 600 نفر در این شرایط اقتصادی می شدند.

هرچند این موارد در اصفهان مسبوق به سابقه است و شرکت گاز بعد از رایزنی با چنین واحدهای تولیدی، با تقسیط بدهی کارخانه، هم طلب خود را وصل می کند هم کارخانه را به وضعیت تولید بازمیگرداند که باید منتظر ماند و دید آیا این شیوه برای کارخانه سیمان نایین هم اجرایی خواهد شد یا نه؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار