تاجگردون:سه طرح اقتصادی و رفاهی با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های گچساران و باشت در حال اجراست که تکمیل آنها زندگی مردم این دو شهرستان را متحول می کند.
کد خبر: ۲۶۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 26 July 2016
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 170 کیلومتر بزرگراه و 65 کیلومتر راه اصلی در این دو شهرستان ساخته می شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا تاجگردون روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه طرح اقتصادی و رفاهی با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های گچساران و باشت در حال اجراست افزود: چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، احداث جاده باباکلان به چرام و احیای بافت فرسوده از جمله این پروژه هاست که تکمیل آنها زندگی مردم این دو شهرستان را متحول می کند.
وی اظهار کرد: با اجرای 170 کیلومتر بزرگراه و 65 کیلومتر راه اصلی در این دو پروژه تمام مسیرهای ارتباطی شهرستان های گچساران و باشت به جاده های اصلی و چهارخطه متصل خواهد شد.
تاجگردون بیان کرد: با ادامه رویکرد مثبت دولت نسبت به مناطق محروم نفتخیز و اختصاص اعتبار تا 2 سال آینده 100 کیلومتر بزرگراه و 30 کیلومتر از راه های اصلی در این پروژه بزرگ بهره برداری خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبار قرارداد دو پروژه چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان و باباکلان به چرام چهارهزار میلیارد ریال است که امسال 600 میلیارد ریال برای این دو پروژه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اخذ مجوز و جذب سرمایه گذار برای سه طرح محصولات پایین دستی پتروشیمی گچساران و رفع مشکلات فاینانس مجتمع پتروشیمی در حال اجرای گچساران گفت: برای اجرای طرح های بزرگ اقتصادی چاره ای جز توسعه راه های ارتباطی نداریم.
تاجگردون گفت: طرح های بزرگ تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی هر یک با 350میلیون یورو و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود.
وی ابراز کرد: انتقال محصولات تولیدی به بازارهای هدف نیازمند راه های ارتباطی ایمن است.
تاجگردون بیان کرد: احیای سه هزار واحد مسکونی بافت فرسود شهر دوگنبدان با یکهزار میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های مهمی است که می تواند سیمای این شهر نفتخیز را متحول کند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه و 60 میلیون ریال و مشوق های دستگاه های خدماتی دیگر برای احیا و نوسازی هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است افزود: سرعت بخشیدن به این طرح نیازمند مشارکت مردم است.
تاجگردون اظهار کرد: هم اکنون 130 واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مجوز تخریب گرفته و 30 واحد دیگر در حال انجام عملیات نوسازی است.
وی اجرای 29 زمین چمن مصنوعی فوتبال،شتاب بخشی به طرح های انتقال آب کشاورزی ، افزایش چشمگیر میزان فضای سبز و افزایش پروازهای فرودگاه دوگنبدان را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در گچساران و باشت ذکرکرد.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار