تابناک کهگیلویه وبویراحمد
عضو شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی بیان کرد: تنها مشکل ما این است که درب‌ها برای سرمایه‌گذاری بر روی ما بسته است.
کد خبر: ۲۶۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱ 26 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،بهره برداری از منابع بخش خصوصی یکی از راه های پیشبرد پروژه های باقابلیت توجیه اقتصادی در سطح دنیا است. مهمترین دلیل موفقیت سرمایه گذاری های خصوصی کار کارشناسی در زمینه توجیه اقتصادی داشتن طرح و همچنین مدیریت صحیح و دقیق منابع است چیزی که در اجرای طرح ها توسط دولت ها چندان جواب نداده است.
در حالی که کشور های پیشرفته طرح ها و پروژه های مربوط به توسعه و پیشرفت را با حذف قوانین دست و پاگیر به بخش خصوصی واگذار می کنند ،در کشور ما متاسفانه این کار به نحو احسن و گسترده صورت نمی گیرد و با توجه به همین شرایط استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد هم چندان جذابیتی برای سرمایه گذار بخش خصوصی ، ندارد.
البته چند سالی است که در کشور سعی در رفع قوانین دست و پاگیر برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی خصوصا سرمایه گذاران خارجی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی ، صورت می گیرد اما استان کهگیلویه و بویراحمد که از محرومیتی تاریخی در بخش توسعه ای در همه ی زمینه ها خصوصا توسعه ی اقتصادی برخوردار است ، چندان جذابیتی برای سرمایه گذاران خارجی ندارد و شاید تنها جذابیت فعلی در طرح های مربوط به صنعت نفت باشد که بتوان امید به ورود سرمایه گذار خارجی داشت . 
تاجگردون:واگذاری برخی پروژه ها به بخش خصوصی یک الزام است
مسئولین استان سعی می کنند با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی زمینه ورود آن ها را به پروژه ها و بهره برداری از این طرح ها مهیا کنند بر همین اساس غلام رضا تاجگردون در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:دولت و مجلس به دنبال سیاست‌های تشویقی در راستای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی هستند.

وی گفت: لذا تخصیص بیشتر به دستگاه‌هایی داده می‌شود که در این کار یعنی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران موفق‌تر عمل کنند.
سرمایه گذار اسپانیایی محکی برای واگذاری ها به بخش خصوصی
این نماینده مردم در مجلس افزود: هر دستگاهی در این خصوص بهتر عمل کرد به معنی چابک‌تر عمل کردن این دستگاه است.

وی با اشاره به آینده برخی از طرح‌هایی که به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی واگذار می‌شود و درآمدهای بسیار خوبی که از این راه برای دستگاه‌های واگذار کننده خواهند داشت، اظهار کرد: برای نمونه در آینده همین پساب فاضلاب‌های شهری با قیمت گزافی از سوی واحدهای صنعتی خریداری می‌شود.

تاجگردون خاطرنشان کرد: با واگذار کردن پروژه‌هایی مانند تصفیه‌خانه فاضلاب به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی باید زمینه این کار برای آینده فراهم شود.
 غلام رضا تاجگردون در این خصوص گفت:واگذاری برخی از پروژه‌های عمرانی برای تکمیل به بخش خصوصی یک الزام است و راه دیگری نداریم.
سرمایه گذار اسپانیایی :درهای سرمایه گذاری در این استان بسته است
رافائل سرمایه گذار بخش اسپانیایی احداث پالایشگاه گچساران در نشست با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از اشتیاق این شرکت برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد همه ظرفیت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد.
سرمایه گذار اسپانیایی محکی برای واگذاری ها به بخش خصوصی
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این شرکت بین‌المللی با احداث پالایشگاه نفت گچساران شروع می‌شود افزود: این پروژه تنها سرمایه‌گذاری ما در استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود و در آینده در صورت مهیا شدن شرایط پروژه‌های دیگری را نیز شروع می‌کنیم.

عضو شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی بیان کرد: تنها مشکل ما این است که درب‌ها برای سرمایه‌گذاری بر روی ما بسته است.
رافائل تصریح کرد: ما تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان داریم اما متأسفانه برای این کار به بن‌بست برمی‌خوریم.
حال باید منتظر بود و دید حضور سه نماینده استان در سه کمیسیون کلیدی برای توسعه یعنی برنامه و بودجه، کمیسیون انرژی و کمیسیون صنعت و معدن و همچنین اعلام مدیران استان مبنی بر مهیاسازی زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی ، می تواند به رفع محرومیت تاریخی این استان در بخش توسعه اقتصادی کمک کند یا نه؟


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار