مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بهله پرنده شکاری مصدوم پس از مداوا در طبیعت منطقه حفاظت شده دنا رهاسازی شد.
کد خبر: ۲۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 26 July 2016
سید اسدالله هاشمی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده شکاری از گونه سارگپه که از سوی طبیعت دوستان پیدا و به این اداره تحویل داده شده بود پس از یک هفته مراقبت از سوی یک طبیعت دوست به نام عیسی فرهی و تایید سلامت آن، با نظر دامپزشکان در طبیعت پارک جنگلی یاسوج رهاسازی شد.
وی اظهار کرد: گونه های ارزشمند مختلفی از پرنده ها در طبیعت وجود دارد که ممکن است براثر مصدومیت سقوط کنند که از همه دوستداران حیات وحش در خواست می شود در برخورد با این موارد با ماموران محیط زیست ارتباط برقرار کنند.
سارگپه با نام علمی( butte ruinous) از راسته شاهین سانان و تیره عقابیان بوده که طول 60 تا 65 سانتیمتر و رنگ پر و بال بسیار متنوع از قهوه ای مایل به خرمائی پررنگ با سطح شکمی کرم رنگ و رگه رگه، تا تقریبا سیاه با سطح شکمی قهوه ای خیلی پررنگ، سر پرنده بالغ معمولا کمرنگ، دم اغلب دارچینی و بدن راه راه عرضی دارد.
هاشمی پور همچنین از کشف یک بچه آهو در منطقه حفاظت شده دنای شرقی خبر داد.
وی تصریح کرد: این گونه نادر که به دلیل نامعلومی از مادر جدا شده بود و خطر های مختلفی زندگی او را تهدید می کرد از سوی محیط بانان به این اداره تحویل داده شد.
هاشمی پور بیان کرد: این گونه با ارزش حیات وحش پس از چهار ماه مراقبت که توان مراقبت از خود را داشته باشد در طبیعت رهاسازی خواهد شد.
یک پارک ملی ،هفت منطقه حفاظت شده ،یک ذخیرگاه زیست کره ، پنج منطقه شکار ممنوع با وسعت 312هزار و466هکتار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار