معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح روند واگذاری تاکسی های جدید به تاکسی داران منطقه گفت: به تازگی30 تاکسی پلاک اروندی به ناوگان شهری خرمشهر افزوده شده است.
کد خبر: ۲۶۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 25 July 2016
یازدهم خردادماه بود که با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دو دستگاه تاکسی پلاک اروند به صاحبان خود تحویل شد.

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم گفت:تعداد تاکسی های واردشده به گمرک در سال 95، 500 دستگاه است که 300 دستگاه از این تعداد به شهرستان آبادان و 200 دستگاه به خرمشهر اختصاص دارد.

وی افزود:روند تحویل این خودروها به این صورت است که باید تاکسیرانی اسامی متقاضیان تاکسی پلاک اروند را به سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کند و پس از تخصیص وام و گذراندن مراحل تحویل، این خودروها به صاحبان خود واگذار می شوند.

زمانی تصریح کرد:این تاکسی ها با اعطای تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال و نرخ بهره 2 تا چهار درصد به درخواست کنندگان واگذار می شود.

محمدرضا معتمدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح روند واگذاری این تاکسی ها به متقاضیان گفت:این سازمان برای واردات تاکسی های جدید پلاک اروندی با چند شرکت وارد مذاکره شد و آنها موفق شدند تعدادی تاکسی وارد منطقه آزاد اروند کنند.

وی اظهار داشت: برای ورود این تاکسی ها به ناوگان شهری آبادان و خرمشهر با پلیس راهور مشکل پلاک گذاری داشتیم که این مشکل پس از مذاکرات با شورای ترافیک استان برطرف شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با پیگیری فرماندار خرمشهر و مسئولان تاکسیرانی شهرستان،30 دستگاه تاکسی پلاک اروندی، شماره گذاری شده و وارد ناوگان شهری خرمشهر شد.

معتمدی تصریح کرد:بزودی با حضور استاندار خوزستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند به صورت رسمی تاکسی های پلاک اروندی کار خود را در خرمشهر آغاز می کنند.

وی افزود:آبادان و خرمشهر برای وارد کردن تاکسی پلاک اروندی ظرفیت افزایشی دارد و اکنون روی این موضوع نیز، برنامه خاصی داریم و واردکنندگان نیز آمادگی واردات خودروی جدید را دارند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح روند جایگزینی تاکسی های منطقه آزاد اروند نیز، گفت:مشکل جایگزینی تاکسی ها به مشکلات مالی و فردی راننده ها باز می گردد و آنها نیز باید مشوق های ما را ببینند، زیرا اگر این تاکسی ها وارد شهر شوند قیمت و شرایط مناسب آنها انگیزه و تمایل بین تاکسیرانان را افزایش می دهد.

معتمدی ادامه داد:این تاکسی ها با اعطای تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال و با نرخ بهره 2 تا چهار درصد به درخواست کنندگان واگذار می شود.

وی افزود: همچنین تمامی عوارض ها و هزینه های نقل و انتقال و پلاک گذاری را حذف کردیم تا تاکسی ها با قیمت مناسب به دست تاکسیرانان برسد.

معتمدی گفت: فرماندار ویژه آبادان نیز برای ورود تاکسی های منطقه ای به این شهر با شورای ترافیک استان وارد مذاکره شده و منتظر اجازه آنها هستیم تا تاکسی های منطقه ای وارد ناوگان شهری شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شرکت های خصوصی وارد کننده تاکسی ها ملزم به گشایش مرکز خدمات پس از فروش در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر شده که ضمن ارائه گارانتی پنج ساله به مالکان خودروها، خدمات پس از فروش را نیز متقبل شود.

معتمدی گفت: علاوه بر سیستم تاکسیرانی باید به سمتی برویم که شرکت های خصوصی که قصد کار حمل و نقل در محدوده منطقه آزاد اروند را دارند در کنار سیستم تاکسیرانی با وارد کردن تاکسی های خارجی سرمایه گذاری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار