کد خبر: ۲۶۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 25 July 2016
به گزارش تسنیم ، علی پوزش در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: امکانات شهرستان کهگیلویه برای مقابله با بحران و آتش‌سوزی ضعیف است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه منابع طبیعی این شهرستان با یک دستگاه تانکر 200 لیتری تنها نهادی است که در مواقع بحرانی پای کار است، بیان کرد: از 14 دستگاه خودرو منابع طبیعی تنها یک دستگاه در اختیار منابع طبیعی این شهرستان گسترده و شهرستان لنده قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر به علت کمبود امکانات تنها در فاصله 15 کیلومتر شهر دهدشت مرکز شهرستان 13 هکتار باغ در حوزه کلگه پهن طعمه حریق شد.

پوزش تصریح کرد: باید یک جایگاه اطفای حریق برای حفاظت از این عرصه‌های طبیعی در این شهرستان استقرار یابد.

وی با اشاره به فاصله 850 کیلومتری منطقه آجم در این شهرستان، افزود: بسیاری از مناطق جنگلی و حفاظتی این شهرستان در فاصله دوری از مرکز شهرستان قرار دارند.

پوزش بیان کرد: 7 هکتار در یک منطقه و 10 هکتار در منطقه دیگر در چندماه گذشته در این شهرستان طعمه حریق شدند که در صورت وجود جایگاه اطفای حریق می‌توانستیم تا حدود زیادی از این آتش‌سوزی‌ها را در وقت طلایی مهار کنیم ولی به علت بعد مسافت موفق نشدیم.

فرماندار باشت نیز در این نشست‌ اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان در آتش‌سوزی‌های اخیر با دست خالی تمام توان خود را به کار بردند.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه به خاطر صعب العبور بودن مناطق آتش‌سوزی نیروها از مهار آتش فرار می‌کردند، عنوان کرد: امکانات محدود است و می‌طلبد نیروهای لازم و بیشتری برای مواقع بحرانی آموزش دیده و به منطقه اعزام شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار