اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این نشست، برنامه‌ریزی جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم روز خبرنگار را در دستور کار داشت اما عوامل فرمانداری موضوع را با دعوتنامه‌ «بررسی و ارائه خدمات دولت تدبیر و امید به مردم از طریق اصحاب رسانه» به مدیران اعلام و آن‌ها را به سالن کنفرانس کشانده بودند.
کد خبر: ۲۶۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 24 July 2016
در نشست هماهنگی که با موضوع برنامه‌ریزی بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شده بود خبرنگاران از اینکه مظلوم‌تر از آن‌ها هم کسی وجود دارد نسبت به وضعیت خود امیدوار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،نشست هماهنگی بزرگداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزار شریف به درجه رفیع شهادت نایل آمدند امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این نشست، برنامه‌ریزی جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم روز خبرنگار را در دستور کار داشت اما عوامل فرمانداری موضوع را با دعوتنامه‌ «بررسی و ارائه خدمات دولت تدبیر و امید به مردم از طریق اصحاب رسانه» به مدیران اعلام و آن‌ها را به سالن کنفرانس کشانده بودند.

این دوگانگی در موضوع جلسه برای خبرنگاران هم شبه‌برانگیز بود و این شائبه را ایجاد می‌کرد که مدیران تمایلی به حضور در چنین مراسمی نداشته‌اند و به همین خاطر موضوع دیگری عنوان و اعلام شد تا مجبور به حضور شوند.

مدیران دولت تدبیر و امید در حالی برای ارائه گزارش عملکرد و خدمات دولت به فرمانداری فرا خوانده شده بودند که فرماندار به عنوان نماینده ارشد دولت در شهرستان حضور نداشت.

*در حالی که قرار بود جلسه به ریاست علی پوزش فرماندار شهرستان برگزار شود بخشدار مرکزی در غیاب فرماندار بر صندلی ریاست تکیه زد و اعلام کرد فرماندار دیشب جهت جلسه‌ای به یاسوج فرا خوانده شد و در شهرستان حضور ندارد.

*مظلومیت خبرنگاران از همان آغاز جلسه موج می‌زد و پذیرایی ساده از مدعوین که تنها در یک لیوان یکبار مصرف آب حکایت اکتفا شده بود حکایت از این داشت بخش خدمات فرمانداری هم در غیاب فرماندار منتظر برگزاری چنین نشستی نبوده و ترجیح داده است برنامه‌ای که به نام خبرنگار قرار است شکل بگیرد به سادگی هر چه تمام‌تر باشد.

البته با وجود گرمای شدید و جوابگو نبودن کولرهایی که در بدو ورود اعضای جلسه روشن شده بود فقط آب خنک بود که می‌توانست تا حدودی التیام بخش گرمازدگی آنان شود.

*تورج رزمجو بخشدار سوق ابتدا رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانست و اظهار داشت: در جامعه مردم سالار آگاهی‌بخشی حق مردم است و این حق به وسیله خبرنگاران ادا می‌شود.

بخشدار سوق در ادامه گلایه‌ای هم از خبرنگاران داشت و تصریح کرد: خدمات دولت در سطح کلان نه تنها آنطور که باید از سوی خبرنگاران انعکاس داده نمی‌شود بلکه بیشترین هجمه‌های علیه دولت را خبرنگاران دارند.

رزمجو افزود: اصحاب رسانه در حق دولت تدبیر و امید کم لطفی می‌کنند؛دولت مظلوم است نباید مظلوم‌تر واقع شود.

این ادعای بخشدار دولت تدبیر در حالی است که رسانه‌های مکتوب و به ویژه خبرنگار خبرگزاری فارس بارها خواستار انعکاس رویدادهای خبری این بخش شده اما استقبالی نشد.

سخنان نیش‌دار این مسؤول که البته به گفته خودش به طور کلی بیان شده بود و مربوط به شهرستان نبوده با واکنش صادقی مدیر شرکت گاز ناحیه همراه شد صادقی گفت: اگر مظلومیتی در دولت وجود دارد به خاطر کوتاهی مدیران دولت در ارائه گزارش عملکرد به رسانه است مشکل از خبرنگاران نیست.

*انتقاد از سیستم سرمایشی فرمانداری که مشکل اساسی تمامی نشست‌ها بوده و هست هم مطرح شد.

کولرهایی که بود و نبودشان در این گرمای طاقت‌فرسا فرقی به حال حضار ندارد و معمولاً فضای جلسه را کسل کننده می‌کند.

*در این نشست صمیمانه و تعاملی جمع‌آوری مبالغی از ادارات برای برگزار مراسم روز خبرنگار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد نماینده اداره ارشاد این وجوه را جمع‌آوری کند.

اما آنطور که از بطن جلسه روشن بود سکوت معنادار برخی از مدیران در تبادل نظر برای همکاری در این امر بود؛مدیرانی که در طول سال به خود اجازه قدردانی از زحمات رسانه‌ها «نه به خاطر انجام رسالت خبری بلکه به دلیل بزرگنمایی خدمات دولت و حتی انعکاس بیش از آنچه در حوزه کاری آنان روی داده است»نبودند و حاضر به مشارکت در بزرگداشت روز خبرنگار هم نیستند.

*در پیشنهادهای مطروحه روح‌الله قبادپور رئیس اوقاف شهرستان اما مطلب مهمی عنوان و تصریح کرد:مدیر هر دستگاهی می‌تواند ماهیانه مبلغی از حق مدیریت خود را به حساب متمرکز خبرنگاران واریز کند تا بخشی از هزینه‌های این قشر زحمت کش جبران شود.

پیشنهادی که تا حدودی می‌توانست هر چند لفظی مورد تأئید قرار گیرد در سکوت سایر مدیران به فراموشی سپرده شد و هیچ گونه اظهارنظری در این باره نکردند.

البته طبیعی است مدیرانی که همواره نبود اعتبارات را بهانه خوبی برای شانه خالی کردن از تجلیل خبرنگاران و عدم مشارکت در برگزاری روز خبرنگار می‌کنند چنین پیشنهادی را برای خود کاری شاق و نشدنی تلقی کنند.

*سید شرمت‌الله حسینی‌پرور از خبرنگاران به بازوی مدیران نام بدر و گفت: اصحاب رسانه نیروهایی هستند که افتخاری کار می‌کنند و حقوق بگیر نیستند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه با بیان اینکه این عزیزان پا به پای مسؤولان در برنامه‌های مختلف حضور داشته و اخبار و رویدادهای شهرستان را منعکس می‌کنند ادامه داد: خبرنگاران نیروهایی هستند که پتانسیل‌های موجود را افشا و معایب و نواقص را گوشزد می‍‌کنند.

حسینی‌پرور با اشاره به اقدام نماینده گچساران در برگزاری تور برای خبرنگاران این شهرستان تصریح کرد: نماینده شهرستان ما هم دست کمی از دیگر نمایندگان ندارد و قطعاً کمک خواهد کرد.

*تور گردشگری زیارتی مشهد مقدس از جمله پیشنهادهایی بود که سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی ارائه و بیان کرد: خبرنگاران شهرستان ما بهترین خبرنگاران استان و لایق بهترین تجلیل‌ها هستند.

*جهان دیماز خدمات اصحاب رسانه شهرستان را قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: تجلیل شایسته و در شأن فعالان این قشر برگزار شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه به مطالب مغرضانه در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: انتشار چنین مطالبی باعث زیر سؤال بردن خدمات دولت و خدشه دار شدن آبروی نظام می‌شود.

به گزارش فارس؛در پایان این نشست که تعداد معدودی از مدیران نسبت به تأمین هدایا قول مساعد دادند مقرر شد مراسم بزرگداشت روز خبرنگار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مدیران قدرشناس شهرستان در فرهنگسرای ارشاد همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شود.

=====================
حاشیه نگاری از:طیبه سعادتی‌نیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار