انتظار می‌رود دولت در سفر به کهگیلویه و بویراحمد عدالت را رعایت کند به این ترتیب که هنگام تخصیص منابع با در نظر گرفتن اولویت‌ها، استان را متوازن و یکپارچه مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۲۶۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 24 July 2016
انتظار می‌رود دولت در سفر به کهگیلویه و بویراحمد عدالت را رعایت کند به این ترتیب که هنگام تخصیص منابع با در نظر گرفتن اولویت‌ها، استان را متوازن و یکپارچه مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هیأت دولت به ریاست رئیس‌جمهور سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت که هر چند با تأخیر صورت گرفته اما آن چه که از شواهد امر پیداست این سفر انجام خواهد شد.

قبل از هر چیز باید متذکر شد که هر چه سفر رئیس‌جمهور به استان به تعویق بیفتد آن چنان که در کوچه و بازار می‌شنویم و مشاهده می‌کنیم به نفع دولت نخواهد بود چرا که مردم استان تاکنون روزها و ماه‌های بسیاری را چشم‌انتظار سفر دولت به استان بوده‌اند.

مردم از خود می‌پرسند که چرا دولت این استان محروم را در اولویت سفرهای خود قرار نداد و البته برخی این گونه تحلیل می‌کنند که دولت پس از اختصاص منابع و اعتبارات به سایر استان‌ها به خصوص استان‌های برخوردار با دست خالی قصد سفر به استان را دارد که از این منظر نیز چندان برای دولت این نوع تفکر و تحلیل خوشایند نیست.

اما به هر حال هیات دولت به استان سفر خواهد کرد و مردم انتظارات و توقعات زیادی از این سفر و دولت و شخص رئیس‌جمهور در حوزه‌های مختلف از جمله در بحث اشتغال و رفع بیکاری دارند.

بی‌شک دولت در این سفر با حجم خواسته‌ها روبه‌رو خواهد شد چرا که استان در زمینه بیکاری اکنون در رتبه بسیار بدی قرار دارد.

در آخرین نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به نرخ بالای بیکاری در این استان اشاره شد که اکنون 17.7 درصد است.

صابر مظاهری مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد این رقم را اعلام کرده است که در صورت ادامه این روند باید رقم‌‌ها و نرخ‌های بدتری را برای استان شاهد باشیم.

این مسؤول خواهان حضور سرمایه‌گذاران در استان می‌شود تا بتوان با استفاده از توان سرمایه‌گذاران این نرخ را تا حدودی پایین آورد.

اما سرمایه‌گذار برای حضور در استان به چند چیز که یکی از آن امنیت سرمایه‌گذاری است نیاز دارد که متأسفانه به دلیل وجود تعداد زیادی از معارضین به خصوص در بحث زمین‌ها و اراضی، وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری اصلا خوب نیست.

به گزارش فارس، محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کشاورزی و گردشگری است که باید زیرساخت‌های لازم را برای این بخش‌ها جهت ایجاد اشتغال تأمین کرد.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواهان ایجاد بسترهای گردشگری در همه نقاط استان است و تأکید دارد که باید برای همه ذائقه‌ها و سلیقه‌ها زیرساخت گردشگری در استان ایجاد کرد.

از سوی دیگر در حوزه کشاورزی که دارای ظرفیت خوبی برای اشتغال و تولید هستیم نیز بسترهایی که باید به این دو موضوع کمک کنند آماده نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که برای توسعه بخش کشاورزی نیاز به صنایع جانبی از جمله صنعت فرآوری و بسته‌بندی و همچنین فضاهای سردخانه‌ای داریم.

در صنعت هم اکنون تعداد زیادی از واحدهای تولیدی صنعتی در رکود به سر می‌برند که با برگزاری نشست‌های ستاد رفع موانع تولید تا اندازه‌ای و روی کاغذ مشکلات واحدها برطرف شده و نیاز به همکاری بانک‌ها در واگذاری منابع دارند.

اما بحث مهم در سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد که همه مردم از دولت و رئیس‌جمهور انتظار و توقع دارند اجرای عدالت در تقسیم و تخصیص منابع احتمالی است.

مردم در چهار گوشه استان از رئیس‌جمهور و دولت انتظار دارند که همه استان را فارغ از هر گونه موضوعی به صورت یکسان و متوازن ببینند.

مردم در شهرستان‌های مختلف هشت‌گانه انتظار دارند که دولت مشکلات آن‌ها را یکسان مدنظر و توجه قرار دهد و به عبارت بهتر و واضح‌تر هر سه حوزه انتخابیه استان که سه نماینده دارد به صورت عادلانه مورد توجه دولت قرار گیرند.

در طول سال‌های اخیر مشاهده کردیم که همین موضوع چه ضربه بزرگی به اتحاد مردم استان در نقاط مختلف وارد کرد و باعث شد تا موضع‌گیری‌های ناخوشایندی از سوی مردم و مسؤولان در استان شاهد باشیم.

به گزارش فارس، هرگونه نگاهی که به صورت یکسان و واحد به استان از سوی دولت نباشد موجب بزرگتر شدن این شکاف خواهد شد و به یقین به درصد اعتماد مردم به دولت خدشه وارد خواهد کرد.

محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به روایت تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار